خرید تضمینی گندم و کُلزا در کهگیلویه و بویراحمد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: برنامه‌ریزی لازم برای خرید تضمینی گندم و کُلزای کشاورزان این استان انجام شد.

 معتمدی پور گفت: هشت مرکز ویژه خرید تضمینی گندم در استان پیش‌بینی و خرید تضمینی «کُلزا» نیز طبق دستور مقام عالی وزرات به بخش خصوصی واگذار شد.
 
وی عنوان کرد: امسال ۸۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت گندم اختصاص یافته که از این مقدار ۶۹ هزار هکتار دیم و مابقی به صورت آبی بوده و سطح زیر کشت جو نیز ۲۸ هزار هکتار است که پیش‌بینی می‌شود تولید قابل ملاحظه‌ای در گندم و جو داشته باشیم.
 
معتمدی‌پور با بیان اینکه سال گذشته ۷۰ درصد نیاز گندم مصرفی از داخل استان تامین شد، ابراز کرد: برنامه‌ریزی هدفمند برای به‌کارگیری امکانات مورد نیاز برای برداشت به موقع و در کمترین زمان ممکن گندم به عنوان یک محصول راهبردی و شاخص‌ترین محصول در امنیت غذایی انجام گرفته‌است.
 
وی با اشاره به اینکه در سال‌جاری و به‌خصوص در زمان تعطیلات هیچ‌گونه مشکل و کمبودی در زمینه تأمین و توزیع کالا‌های اساسی در استان مشاهده نشد، افزود: امسال ۲۰ هزار تن مرغ در استان تولید شد که نسبت به تولید ۱۳ هزار تنی در سال ۱۴۰۱، افزایش ۳۰ درصدی را شاهد بودیم.
 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه از امسال حواله سوخت کمباین‌ها منوط به ارائه کارت معاینه فنی و همچنین معرفی‌نامه از مراکز جهاد کشاورزی با امضای کارشناس پهنه، به سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی محول شد، افزود: کار برداشت گندم و جو در استان توسط ۳۲۱ دستگاه کمباین با ۷۱ دستگاه بومی و مابقی غیربومی و از استان فارس صورت می‌گیرد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.