فرماندار میانه با اشاره به مشکل کم آبی و کاهش بارندگی‌ها در کشور و به تبع آن در شهرستان میانه، بر لزوم جلوگیری از توسعه باغ ویلا‌ها در شهرستان و نظارت بر رعایت الگوی کشت تاکید کرد.

 محمدباقر هنربر در جلسه شورای حفاظت از منابع آب با بیان اینکه دستگاه‌های خدمات رسان نباید به ساخت و ساز‌های غیرمجاز امتیاز و انشعابات برق، آب و گاز ارائه دهند گفت: عدم رعایت این مهم، باعث بروز مشکلات عدیده در ارائه امکانات و امتیازات به تولیدکنندگان و سرمایه گذاران و همچنین بروز تنش آبی در مناطق کم آب مانند برخی روستا‌ها می‌شود.

 وی افزود: این قابل قبول نیست که باغ ویلا‌ها انشعاب غیرمجاز دریافت کنندو درمقابل، در زمان کمبودها، گاز و برق واحد‌های تولیدی که چرخ اقتصادی شهرستان و کشور را به حرکت در می‌آورند قطع گردد.

وی بر ضرورت پیشگیری از بروز تخلفاتی، چون تغییر کاربری زراغی به باغی توسط جهاد کشاورزی و تشکیل پرونده قضایی تاکید نموده گفت: این اداره باید در شناسایی تخلفات و معرفی به دستگاه قضایی، جدیت بیشتری به خرج دهد تا قبل از بروز تخلف جلوی آن گرفته شود چراکه اقدامات صورت گرفته پس از تخلفات، زمانبر و پرهزینه است. وی نقش اداره امور منابع آب و جهاد کشاورزی در حفاظت از منابع آب را محوری و پررنگ‌تر از سایر دستگاه‌ها توصیف کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.