حمیدی گفت: در ۹ ماهه سال جاری برخورد قانونی و آزادسازی اراضی در خصوص ۱۵ پرونده ساخت و ساز غیرمجاز در استان انجام شده است.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، محمد حمیدی سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان در جلسه ستاد پیشگیری از ساخت و ساز‌های غیرمجاز استان سمنان بیان کرد: در ۹ ماهه سال جاری برخورد قانونی و آزادسازی اراضی در خصوص ۱۵ پرونده ساخت و ساز غیرمجاز در استان انجام شده است.

وی افزود: در سراسر استان سمنان و برای جلوگیری از ساخت و ساز‌های غیرمجاز، دستگاه‌های متولی امر وظایف قانونی داشته و می‌توانند به عنوان ضابط ورود کرده و از این مهم جلوگیری کنند از سوی دیگر شهرداران به عنوان متولی اصلی مدیریت امور شهری، مسئول کنترل ساخت و ساز‌ها در حریم شهر و پیشگیری و برخورد با تخلفات در این حوزه هستند.

پلان دقیق محدوده دربند مهدی‌شهر تهیه شود

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان همچنین ادامه داد: شهرداران باید بدانند که موظف هستند تا با افرادی که نسبت به ساخت و ساز غیرمجاز اقدام می‌کنند، برخورد جدی و لازم داشته و در صورت کوتاهی در این مهم، ترک فعل رخ داده است.

حمیدی با بیان اینکه واگذاری انشعاب آب و برق و گاز در سطح استان سمنان به ساخت و ساز‌های غیرمجاز، ممنوع است و تاکید داریم تا استعلام‌ها قبل از واگذاری انشعاب به صورت دقیق انجام شود، افزود: فرمانداران نسبت به برگزاری جلسات ماهانه پیشگیری از ساخت و ساز‌های غیرمجاز با حضور اعضای متناظر استانی اقدام و گزارش عملکرد خود را به دفتر فنی معاونت عمرانی به صورت مستمر ارائه کنند.

وی افزود: امور اراضی جهاد کشاورزی استان موظف است به صورت مشترک با شهرداری و راه و شهرسازی، نقشه جانمایی و پلان دقیق محدوده دربند مهدی‌شهر را تهیه و بررسی‌های کارشناسی تخصصی بر روی آن انجام گیرد تا اراضی مشخص و ساخت و ساز‌ها نیز بر روی نقشه جانمایی شود و طرحی به منظور تعیین تکلیف امور در این منطقه تدوین شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.