سفارتخانه‌های رژیم صهیونیستی نباید در امان باشند!

رژیم صهیونیستی برخلاف قوانین شناخته شده در حقوق بین‌الملل به کنسولگری ایران در یک کشور ثالث حمله نظامی کرده است، بنابراین و بر اساس اصل مقابله به مثل‌، حمله به سفارتخانه‌ها و کنسولگری‌های رژیم جعلی اسرائیل در هر یک از کشور‌های دیگر، حق مسلم ایران اسلامی است.

در یادداشتی به قلم حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه کیهان  آمده است: 

۱- جنگنده‌های رژیم صهیونیستی با حمله به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق تعدادی از مستشاران نظامی سپاه در سوریه را به شهادت رساندند که گفته می‌شود سردار محمدرضا زاهدی از فرماندهان نیروی قدس و معاون ایشان نیز در شمار شهدا هستند. یک منبع نظامی سوری اعلام کرد افرادی که در کنسولگری بوده‌اند به شهادت رسیده و یا مجروح شده‌اند. تا این ساعت هنوز ابعاد این جنایت رژیم صهیونیستی و تعداد شهدا و مجروحان به درستی معلوم نشده و یا اعلام نشده است! ولی گفته می‌شود که احتمالاً تعداد شهدا به ۷ نفر می‌رسد.

۲- آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی بار‌ها از جمهوری اسلامی ایران به عنوان اصلی‌ترین دشمن اسرائیل یاد کرده و اعلام داشته‌اند جنگ کنونی که شرایط رو به زوال اسرائیل را رقم زده است، با مدیریت و حمایت ایران اسلامی شکل گرفته و دنبال می‌شود. صهیونیست‌ها که این روز‌ها با حرکتی پُرشتاب روی قوس نزول قرار گرفته و به سقوط نزدیک شده‌اند و پایان عمر پلید خود را به چشم می‌بینند با برداشت فوق‌الذکر به کنسولگری ایران در دمشق حمله کرده‌اند و این حرکت به وضوح نشان می‌دهد، جنایتکاران صهیونیست به آخر خط رسیده‌اند که به سیم آخر زده‌اند. نیم ساعت قبل (اکنون ساعت ۸ شب ۱۳ فروردین است) شبکه تلویزیونی NBC آمریکا اعلام کرد؛ «اسرائیل با حمله به سفارت ایران به دنیا نشان داد که به پایان خط و آخر موجودیت خود رسیده است».

۳- در حقوق بین‌الملل (کنوانسیون وین) حمله به سفارتخانه‌ها و کنسولگری‌ها ممنوع اعلام شده است. رژیم صهیونیستی از نگاه جمهوری اسلامی ایران یک رژیم جعلی و غیر‌قانونی است و به فرموده حکیمانه و منطقی حضرت امام که به خط استراتژیک ایران اسلامی تبدیل شده است، باید از جغرافیای سیاسی جهان محو شود.

اما، سازمان ملل، این رژیم خبیث و جنایتکار را به رسمیت شناخته است. رژیم صهیونیستی برخلاف قوانین شناخته شده در حقوق بین‌الملل به کنسولگری ایران در یک کشور ثالث حمله نظامی کرده است، بنابراین و بر اساس اصل «مقابله به مثل‌/ retaliation» حمله به سفارتخانه‌ها و کنسولگری‌های رژیم جعلی اسرائیل در هر یک از کشور‌های دیگر، حق مسلم ایران اسلامی است و سازمان ملل متحد که رژیم صهیونیستی را به رسمیت شناخته است باید اولاً؛ مفاد کنوانسیون وین و ثانیاً؛ اصل شناخته شده مقابله به مثل در حقوق بین‌الملل را محترم شمرده و از حمله ایران به مراکز دیپلماتیک رژیم جعلی اسرائیل حمایت کند. اگرچه ما برای احقاق حق خود نیازی به تأیید یا تکذیب سازمان‌های بین‌المللی نداریم.

منبع: فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۳ ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
ما چون اسرائیل رو به رسمیت نمی‌شناسیم به سفارتخانه هاشون هم کار نداریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۴ ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
ٖباشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۵ ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
سلام تا زمانی که ما نتوانیم از دانشمدان آنها و نظامیان آنها را مورد هدف قرار دهیم آنها همیشه این کار کثیف خودشان را تکرار خواهند کرد با ید فکری بکنند تا اینقدر راحت شهید ندهیم خیلی راحت نظامیان ما را هدف قرار میدم بقول فوتبالیها راحت و مفت گل میخوریم ظاهر قضیه که اینو میگه تو رسانه ها و اخبار خودمون میشنویم بلکه بهتر شویم انشالا
Iran (Islamic Republic of)
Timor
۱۴:۱۶ ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
آقا لطفاً به این آقا بگید مجبور نیست توی هر چیزی حرف بزنه یه کم سکوت کردن هم بد نیست حرفهای دیگران راهم شنیدن بد نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۶ ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
شما جرات یکیشو ندارید، فقط اهل حرف هستید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۴ ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
خود سفارت رو مگه زدن؟؟؟؟
ساختمون کنارش رو با ۶ تا موشک نقطه زن زدن. هیچ کدوم از ساختمون های اطراف نریخته یا آسیب جدی ندیده. باید پرسید سردا سپاه در ساختمان مجاور سفارت ایران چیکار میکرده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۲ ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
باید تمام سفارت خانه های رژیم اسراییل رو موشک باران کنیم یک جای امن واسشون نزاریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۶ ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
نباید حرفهای ایشون را جدی گرفت.
Iran (Islamic Republic of)
شهربانو زریری
۱۳:۴۳ ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
یه عده داخل کشور نشسته اند، از رختخواب و مبل نرم دل نمیکنن، فقط حرف میزنن، اونوقت سرداران عزیزمان اینطور اونجا پر پر میشن،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۸ ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
چرا سوریه را به انواع سلاحها مجهز نمیکنید که ازخود دفاع کند که خلبانهای اسرائیل جرات پرواز نداشته باشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۹ ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
برادر من سوریه سامانه پدافندی اس 400 رو هم داره ولی جرات نداره هواپیمای اسراییل رو بزنه
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۳۷ ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
سفارت اسراییل در بحرین رو بزنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۶ ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
در محکومیت این عمل رژیم غاصب صهیونیستی شکی نیست اما مگر جای نیروهای نظامی در کنسولگری است ؟
Germany
ناشناس
۱۳:۳۳ ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
شما حرف نزن مملکت صاحب داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۰ ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
باشه حتما
Iran (Islamic Republic of)
الف.ر
۱۳:۲۸ ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
امضا جعل کن ها چطور؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۸ ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
آقای عزیز.برادر من.حرکت شتابزده صحیح نیست.حمله به مراکز دیپلماتیک نقض قانون.ما اگر بعد از شهادت حاج قاسم درس درستی به اینها میدادیم.اگر بعد از حمله مکرر به سایتهای نظامی ایران و شهادت عزیزانمان درست اقدام میکردیم .اگر بعد شهادت سید رضی درست عمل میکردیم اینها وقیح نمیشدند.فقط تو تلویزیون و سخنرانیها مسئول نظامی ما هی گفت انتقام سخت انتقام سخت.ما فقط شعار دادیم و عمل نکردیم اونها هم وقیح شدند.اگر قرار بر زدن باید مراکز نظامی اونها رو زد.زدن مراکز دیپلماتیک بار حقوقی بین المللی داره و دقیقا این چیزیه که اسرائیل و آمریکا دنبالشن.لطفا یک کم سنجیده تر نطق بفرمائید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۵ ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
یه بار سفارت امریکا رو گرفتین ما در حال حاضر داریم جواب پس میدیم ایندفعه یکم فکر کنید دود کاری که انجام میدین تو چشم مردم نره
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۱۲:۵۶ ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
کشور رکورددار تو اشغال و حمله به سفارت صلاحیت حرف زدن درباره حمله به سفارتخانه رو نداره
آخرین اخبار