کشاورزان لهستانی که به دلیل محصولات اوکراین ضربه خورده‌اند مجددا دست به اعتراض زده و با تراکتور مسیر‌های منتهی به شهر‌های بزرگ لهستان را بستند.

کشاورزان لهستانی در اعتراض به واردات محصولات کشاورزی از اوکراین و اقدامات زیست محیطی اتحادیه اروپا، روز چهارشنبه در سراسر این کشور با تراکتورهای خود موانعی ایجاد کردند.

بر اساس گزارش المیادین، کشاورزان از ماه گذشته در اعتراض به آنچه که رقابت ناعادلانه می‌دانند، گذرگاه‌های مرزی با اوکراین را می‌بندند. آنها در این هفته اعتراضات خود را تا مرز با آلمان گسترش دادند. کشاورزان لهستانی جاده‌های منتهی به ورشو و سایر شهر‌های بزرگ از جمله کراکوف، وروتسواف، پوزنان و بیدگوشچ را بسته و تاکید کردند که تا زمانی که تمام خواسته هایشان برآورده نشود، تسلیم نخواهند شد.

قابل ذکر است که روند صادرات محصولات کشاورزی اوکراین از طریق دریای سیاه به دلیل جنگ در اوکراین از سال ۲۰۲۲ با مشکل مواجه شده است. در همین راستا به منظور کمک اقتصادی به کی‌یف، بروکسل عوارض گمرکی کالا‌های اوکراینی را که از اتحادیه اروپا عبور می‌کردند، لغو کرد.

اما به دلیل مشکلات لجستیکی بخش قابل توجهی از صادرات غلات اوکراین به مقصد کشور‌های ثالث در لهستان باقی ماند که هزینه‌ای بر تولیدکنندگان داخلی بود. سه شنبه و چهارشنبه شب، کشور‌های اتحادیه اروپا و پارلمان اروپا توافق کردند که برای آرام کردن کشاورزان عصبانی حداکثر محدودیت را برای برخی از واردات محصولات کشاورزی اوکراین معاف از عوارض گمرکی مانند تخم مرغ، مرغ، شکر، جو دوسر، ذرت و عسل اعمال کنند.

بسته شدن مرز‌ها و اختلافات بر سر غلات روابط بین ورشو و کی‌‎یف را تیره کرده، اگرچه لهستان از زمان آغاز جنگ حمایت خود را از اوکراین همسایه نشان داده است. با این وجود الکسی کوش، کارشناس مرکز تحلیل متحد اوکراین گفت که اوکراین در مبارزه برای منافع اقتصادی خود به طور کامل تسلیم لهستان شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار