کشف و معدوم سازی نان خشک فاسد در اسکو

مدیرکل دامپزشکی استان از کشف، ضبط و معدوم سازی ۳۵ تن ضایعات نانوایی فاسد در شهرستان اسکو خبر داد. دکتر یحیی شیری‌پور مدیر کل دامپزشکی استان از کشف، ضبط و معدوم‌سازی ۳۵ تن ضایعات نانوایی فاسد در شهرستان اسکو خبر داد.

دکتر شیری‌پور گفت: پیرو گزارشات واصله مبنی بر فعالیت یک واحد غیرمجاز آسیاب ضایعات نانوایی در بخش ایلخچی شهرستان اسکو، اکیپ نظارت بهداشتی اداره دامپزشکی شهرستان اسکو به محل مورد نظر مراجعه و برابر اظهارات صاحب کالا مبنی بر ارسال این ضایعات به مقصد دامداری‌ها به منظور استفاده در خوراک دام، ضمن جلوگیری از فعالیت و پلمب واحد با اخذ دستور قضایی، اقدام به نمونه‌برداری از محموله ضایعات نان خشک موجود گردید که نتیجه آزمایشات نشان‌دهنده میزان بالای سم آفلاتوکسین بود و به این دلیل، غیرقابل مصرف انسانی و دامی به صورت خام یا فرآوری شده تشخیص داده شد و به استناد بند ب ماده ۷ آیین‌‎نامه نظارت بهداشتی دامپزشکی ۳۵ تن ضایعات نانوایی مکشوفه، در حضور نماینده مقام قضایی معدوم و از چرخه مصرف خارج گردید.

وی افزود: اداره کل دامپزشکی استان با تمام توان در مسیر تامین امنیت غذایی و ارتقای بهداشت عمومی تلاش نموده و با هر اقدامی که باعث تهدید علیه بهداشت عمومی گردد قاطعانه برخورد می‌نماید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.