معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان خراسان رضوی گفت: اداره کل دامپزشکی استان در ۷ ماهه اول امسال، ۳۴ هزارتن گوشت قرمز را نظارت بهداشتی بر تولید، نگهداری و عرضه می‌کند.

تولید ۳۴ هزارتن گوشت قرمز با نظارت دامپزشکی خراسان رضوی /مردم در تهیه گوشت سالم هشیار باشند/دامپزشکی خرسان رضوی، ناظر بر تولید و عرضه گوشت قرمزبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، محمد رشتی باف معاون سلامت اداره کل دامپزشکی  خراسان رضوی گفت: در ۷ ماهه اول امسال، کارشناسان دامپزشکی مستقردرواحد‌های تولیدی از ورود ۱۰۰ تن گوشت حاصل از این دام‌ها که غیرقابل مصرف بوده جلوگیری  کردند.

وی دام کشتار شده در کشتارگاه‌های استان را طی مدت یادشده، بیش از ۹۶۶ هزار راس دانست و اظهار داشت: گوشت حاصل ازتمامی کشتارگاه‌های استان تحت نظارت کامل بهداشتی کارشناسان دامپزشکی این اداره کل قرار دارد.

رشتی باف گفت: فرآورده‌های خام دامی باید از مراکز مجاز و معتبر سطح شهر تهیه شوند و در صورت خرید محصولات بسته بندی، بایستی دقت شود بر روی بسته بندی، نوع محصول، تاریخ تولید و تاریخ انقضاء و کد پروانه تولید درج شده باشد و از خرید فرآورده‌های خام دامی از افراد دست فروش به شدت پرهیز شود.

وی تصریح کرد: لازم است شهروندان در زمان خرید گوشت قرمز به مهردامپزشکی و نشانه گذاری لاشه که به صورت بر چسب‌های سفید رنگ روی دو دست و دو ران لاشه دام با ذبح بهداشتی و شرعی نصب شده دقت کنند و در صورت مشاهده موارد تخلف در مراکز تهیه، تولید و عرضه فرآورده‌های خام دامی، مراتب را در مشهد، با شماره تلفن‌های ۳۷۲۵۰۰۲۵ و ۳۷۲۵۰۰۳۵ (شبکه دامپزشکی مشهد)، ۱۵۱۲ (پیامگیر اداره کل)، سامانه پیامک اداره کل به شماره ۳۰۰۰۰۱۵۱۲ و در شهرستان‌ها با شبکه دامپزشکی شهرستان در تماس باشند.

انتهای پیام//آ. ف


گوشت قرمز سالم با اقدامات دامپزشکی خراسان رضوی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.