رئیس بنیاد ملی گندمکاران گفت: برآورد‌ها حاکی از آن است که با استمرار شرایط مساعد بارش، تولیدگندم به بالای ۱۳ میلیون تن برسد.

عطاءاللّه هاشمی گفت: با توجه به بارش‌های مناسب اواخر بهمن و اوایل اسفند نگرانی‌ها در خصوص تولید مرتفع شد.

به گفته او، بنابر پیش بینی سازمان هواشناسی مبنی بر بارش‌های مساعد در فروردین و اردیبهشت انتظار می‌رود که تولید به بالای ۱۳ میلیون تن برسد.

هاشمی ادامه داد: کشاورزان نیمه جنوبی کشور در خصوص تغذیه، مبارزه با آفات و بیماری مراقبت‌های لازم را داشته باشند تا علاوه بر ارتقای تولید، درآمد کشاورزان هم افزایش یابد.

رئیس بنیاد ملی گندمکاران افزود: با استمرار شرایط مساعد بارش پیش بینی می‌شود که سال آینده خودکفایی گندم صنف و صنعت و واحد‌های خبازی محقق شود.

او با تاکید بر تخصیص جایزه ۲ هزار تومانی گندم گفت: تا زمانیکه رقابت از لحاظ قیمت و جایزه برای کشاورز وجود نداشته باشد، میزان تولید هرچقدر هم افزایش یابد ناگزیر به واردات هستیم، درحالیکه با اعمال قیمت مناسب خرید تضمینی و تخصیص جایزه، کشاورزان تمایل بیشتری به تحویل گندم دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۳ ۱۲ اسفند ۱۴۰۲
ایلام شهرستان دهلران که قطب اصلی استان در کشت گندم هست امسال چیزی به اسم گندم دیم وجود نداره از همه مهمتر گندم های ابی هم وضعیت خوبی ندارن شک ندارم این منطقه امار برداشت گندم نسبت به پارسال از نصف کمتره حالا شهر های دیگه و استان های هم جوار رو نمیدونم در چه وضعیتی قرار دارن .
Iran (Islamic Republic of)
سید
۱۹:۱۸ ۱۱ اسفند ۱۴۰۲
دولت محترم باید خیلی دقت کند که سودجویان مبادا که حُقه و کلک تناژ ها را بالا برده و پول آنرا به جیب بزنند این حرفی که می زنم شاید در خرید گندم یک استان در یک سال ۱۰۰۰ تن آن مورد داشته باشد و اعلام کنند ما اینقدر خریدیم !! متاسفانه گاهی کارمندان و کارخانه داران با هم تبانی می کنند و به دولت صدمه وارد می کنند (از گندم بی کیفیت گرفته تا گندم خارجی تا قبض الکی ! قبض دو قبض !! افت زیاد زدن برای کشاورز ، سرک آوردن اما با روشی آنرا بردن و اعلام اینکه کم آوردیم !! کسر آوردیم گاهی خاک معمولی و ماسه و سنگ راهی سیلو می کنند گاهی لاستیک فرسوده و آب را !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۷ ۱۱ اسفند ۱۴۰۲
امسال تولید گندم از سال دیگه خیلی کمتر خواهد بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۳ ۱۱ اسفند ۱۴۰۲
دوزار بده اش به همین خیال باش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۶ ۱۱ اسفند ۱۴۰۲
در استان بوشهر که چیزی به عنوان گندم دیم وجود ندارد و همه بر اثر هواشناسی غلط و بی بارانی که از برج هشت تا اول برج ۱۲ رخ داد همه گندم های دیم بصورت ۱۰۰درصدی از بین رفت، در شیراز هم فکر نکنم چیزیی به نام گندم دیم باقی مانده باشد چون این استان هم بارانی نداشت.
United States of America
ناشناس
۱۹:۰۱ ۱۰ اسفند ۱۴۰۲
ول کنید بابا این نرخ مسخره گندم رو. گندم زیر ۲۵ تومن ضرره. اینو هر کسی هم میدونه. شما حالا هر چی دلتان میخواد التماس کنید به دولت. گو گوش شنوا. این دولت فقط در مقابل کار انجام شده باید قرار بگیره تا یه کار مسخره ای انجام بده. و گرنه قصد خدمت و توسعه که نباشه و فقط غارتگری نه کشاورز براشون اهمیت داره و نه تولید نان ۸۵ ملیون ایرانی. ما کشاورزا هم دیگه بلد شدیم چیکار کنیم با گندمهامون. انبار میکنیم و در زمستان می‌فروشیم به برادران عرب و افعان و ترک. خودتون و مملکت رو مسخره دنیا کرده اید
آخرین اخبار