مدیرکل هواشناسی استان سمنان گفت: هشدار زرد و نارنجی با توجه به فعالیت سامانه ناپایدار جوی، برای یکشنبه تا سه‌شنبه در استان پیش‌بینی می شود.

مصطفوی با اشاره به اعتبار هشدار زرد، از تقویت فعالیت سامانه بارشی در نواحی غربی جنوب غربی و ارتفاعات شمالی طی امروز تا سه‌شنبه خبر داد و گفت: بارش باران با شدت بیشتر در نواحی غربی و جنوب غربی استان، بارش برف با شدت بیشتر در نواحی شمالی ارتفاعات و نقاط سردسیر و نواحی غربی استان، کولاک برف در ارتفاعات و نواحی شمالی و مناطق سردسیر و کوهستانی، و وزش باد شدید در برخی نقاط به ویژه نیمه شرقی و نواحی شمالی استان، در قالب هشدار نازنجی اعلام می شود.

وی تاکید کرد: منطقه اثر فعالیت سامانه بارشی بین روزهای یکشنبه تا سه شنبه مناطق غربی و جنوب غرب و ارتفاعات شمالی استان سمنان خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان به هشدار زرد صادرشده اشاره کرد و افزود: بارش باران و برف در ارتفاعات و نواحی شمالی، مه آلودگی، احتمال کولاک و کاهش دید و گاهی وزش باد شدید از جمله پیش‌بینی‌های هواشناسی استان سمنان از امروز شنبه تا دوشنبه است.

وی بیان کرد: احتیاط در تردد محورها، کنترل و لایروبی شبکه آبراه های استان و لایروبی جویها و آبراه ها، خودداری از صعود به ارتفاعات و ناحیه‌های کوهستانی و پرهیز از چرای دام در نواحی مرتفع، مهمترین توصیه‌ها در این هشدار زرد اعلام می شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار