رئیس‌جمهور مجارستان پس از عفو یک فرد فاسد با اعتراضات زیادی مواجه شد و استعفا کرد.

کاتالین نواک، رئیس‌جمهور مجارستان پس از افزایش انتقادات عمومی به دلیل تصمیم او برای عفو مردی که در یک پرونده تجاوز جنسی به کودکان دست داشته است، اعلام کرد که از سمت خود استعفا می‌دهد.

به گزارش سی ان ان، نواک روز شنبه در یک سخنرانی تلویزیونی سراسری گفت: من در آوریل گذشته تصمیم گرفتم عفو اعطا کنم، زیرا معتقد بودم که محکوم از ضعف فرزندان تحت نظارت خود سوء استفاده نکرده است. من اشتباه کردم، زیرا عدم منطق دلیلی برای عفو بود.

در آوریل ۲۰۲۳، نواک حدود ۲۲ نفر را قبل از دیدار پاپ فرانسیس عفو کرد، از جمله معاون مدیر یک خانه کودکان که به مدیر سابق کمک کرد تا جنایات خود را پنهان کند. رویترز گزارش داد که این کارگردان بین سال‌های ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۶ به دلیل تجاوز جنسی به افراد زیر سن قانونی به هشت سال زندان محکوم شد، در حالی که معاون مدیر به سه سال زندان محکوم شد.

هزاران تظاهرکننده روز جمعه به خیابان‌های بوداپست، پایتخت مجارستان آمدند و خواستار کناره گیری نواک از قدرت شدند. این در حالی بود که نواک برای بازدید رسمی در دوحه به سر می‌برد. به گزارش رویترز، تظاهرکنندگان به دفتر او رسیدند و احزاب مخالف مجارستان خواستار استعفای او شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار