در دولت سیزدهم، ۲۰۵ هکتار زمین در شهرک‌ها و ناحیه‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری به متقاضیان واگذار شده است.

حمید غفاری مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری گفت: اجرای ۶۰ طرح عمرانی در حوزه زیرساختی با هفت هزار میلیارد ریال اعتبار مهمترین رهاورد دولت سیزدهم است که طی دوسال گذشته در این شهرک‌ها اجرا شده است.

وی افزود: بخشی از این طرح‌های عمرانی با پیشرفت فیزیکی بالای ۸۰ درصد در دست اجراست.

غفاری اظهار کرد: همچنین طی دوسال گذشته براساس طرح‌ها و قرارداد‌های منعقد شده نزدیک به ۶۵ هکتار زمین و در دولت سیزدهم ۲۰۵ هکتار زمین در شهرک‌ها و ناحیه‌های صنعتی به متقاضیان واگذار شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری گفت: با همت دولت سیزدهم طی این مدت ۱۳۰ میلیارد ریال به عنوان مشوق بابت حضور واحد‌های صنعتی در تور‌های صنعتی، نمایشگاه‌های داخلی و خارجی و گرفتن استاندارد و ایزو و حمایت از پایان‌نامه‌ها پرداخت شده است.


بیشتر بخوانید


وی در خصوص عارضه‌یابی واحد‌های صنعتی اضافه کرد: در این ارتباط کارگروهی متشکل از شرکت شهرک‌های صنعتی، اداره کل صمت، خانه صنعت، معدن و تجارت، بسیج مهندسین، کلینیک‌های کسب و کار با هدف عارضه‌یابی برای واحد‌هایی که به هر دلیلی مشکل دارند و جمع‌بندی مشکلات و ارائه به مسوولان برگزار شده است.

غفاری ادامه داد: با تلاش جهادی انجام شده طی ۹ ماه نخست امسال ۱۴ واحد و پارسال ۳۱ واحد به چرخه تولید بازگشت.

وی افزود: از این تعداد ۱۵ واحد در شهرک‌ها و نواحی صنعتی و چهار واحد دیگر نیز در خارج از شهرک‌ها و نواحی صنعتی به چرخه تولید بازگردانده شده‌اند.
غفاری، دومین مشکل مهم شهرک‌ها و نواحی صنعتی را تامین آب مورد نیاز عنوان کرد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری گفت: در این ارتباط در حال حاضر بیش از هشت شهرک و ناحیه صنعتی با کمبود آب روبرو هستند.

وی با اشاره اهمیت تامین اعتبارات برای ایجاد زیرساخت‌ها اضافه کرد: یکی از راهکار‌های جذب سرمایه‌گذاران به استان کم برخورداری مانند چهارمحال و بختیاری کاهش قیمت زیرساخت‌ها و ارائه مشوق‌های لازم در شهرک‌ها و نواحی صنعتی است که با این اقدام امکان رقابت با استان‌های صنعتی دیگر فراهم‌تر می‌شود.

غفاری، ایجاد نواحی صنعتی شامل ناحیه صنعتی تخصصی بادام به مساحت ۳۰ هکتار در شهرستان سامان، یان‌چشمه در شهرستان بن با رویکرد ایجاد زنجیره نساجی، وحدت در شهرستان کیار، فارسان، ایجاد زیرساخت‌ها در ناحیه‌های صنعتی شهرکرد ۲ و اردل را از جمله اقدامات انجام شده در دو سال گذشته عنوان کرد.

وی، ایجاد زیرساخت‌ها در ناحیه‌های صنعتی شهرکرد ۲ به مساحت ۱۲۰ هکتار، ۳۰ هکتار در ناحیه صنعتی یان چشمه و ۳۰ هکتار در ناحیه صنعتی وحدت کیار و اردل را از جمله اقدامات انجام شده بیان کرد.

غفاری ادامه داد: امسال ۲۸۶ هکتار به مساحت شهرک‌های صنعتی بروجن و هفشجان (بروجن ۲۰۶ و هفشجان ۸۰ هکتار) افزوده شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار