زنجان به عنوان سومین مرکز استان سرد کشور ثبت شد

کارشناس مسوول پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی استان زنجان گفت: طی شبانه روز گذشته زنجان با دمای هوای سه درجه سانتیگراد زیرصفر به عنوان سومین مرکز استان سرد کشور ثبت شد.

حسین سلطانی کارشناس مسوول پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی استان زنجان با بیان اینکه در زمان حاضر آسمان اغلب مناطق استان ابری و در برخی نقاط همراه با بارش برف است، ‌ افزود: هم اکنون بارش برف در شهرهای گرماب و قیدار گزارش و در شهر زنجان نیز بارش خفیف آغاز شده است.

وی یادآور شد: بارشهای امروز و فردا در مناطق مختلف استان به صورت پراکنده و خفیف است و با تقویت این سامانه روز جمعه بارشهای بیشتری را به خصوص در مناطق غربی و جنوبی استان شاهد خواهیم بود.

سلطانی اظهار داشت: بارش برف و وزش باد موجب وقوع کولاک به خصوص در ارتفاعات خواهد شد که بر این اساس هشدار سطح زرد هواشناسی صادر شده است.

وی از هموطنان خواست از سفرهای غیرضروری و تردد در نواحی کوهستانی و گردنه های استان خودداری کنند و در صورت ضرورت سفر از سلامت خودروی خود اطمینان حاصل کرده و آن را به تجهیزات ایمنی و زمستانی مجهز نمایند.

سلطانی خاطرنشان کرد:‌ هم اکنون دمای شهر زنجان سه درجه سانتیگراد زیر صفر بوده که این میزان نسبت به روز گذشته در همین ساعت ۲ درجه کاهش یافته است.

این کارشناس با اشاره به میزان نوسان دمای شهرهای استان، گفت: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای زنجان و ابهر منفی سه و چهار درجه، خرمدره منفی چهار و سه درجه، آببر صفر و ۹ درجه، قیدار منفی ۶ و یک درجه، سلطانیه منفی پنج و سه درجه و ماهنشان منفی یک و چهار درجه سانتیگراد گزارش شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.