آمریکا سه حامی داعش را تحریم کرد

دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری ایالات متحده سه فرد را که داعش را با آموزش امنیت سایبری حمایت می‌کردند، تحریم کرد.

دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری ایالات متحده (OFAC) امروز سه شنبه تحریم‌هایی را علیه سه فرد به اتهام حمایت از گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه که در آموزش امنیت سایبری و تسهیل مالی دخیل بودند، اعمال کرد.

افرادی که هدف تحریم‌های آمریکا قرار گرفته اند، دو تبعه مصری به نام‌های مؤمن الموجی محمود سلیم و سارا جمال محمد السید هستند که از بنیاد افق الکترونیک (EHF) برای ارائه «راهنمایی و آموزش امنیت سایبری به حامیان داعش که به دنبال فرار از نظارت اجرای قانون هستند، استفاده می‌کردند. 

نفر سوم فاروق گوزل است که واسطه تراکنش‌های مالی داعش بین سوریه و ترکیه در سال ۲۰۲۰ بوده است.

برایان ای. نلسون، معاون وزیر خزانه داری آمریکا گفت: «اقدامات امروز توانایی داعش برای جابه‌جایی وجوه، از جمله از طریق استفاده از ارز‌های دیجیتال را که برای جذب نیرو و ترویج ایدئولوژی تروریستی‌اش استفاده می‌کرد، مختل می‌کند. [ما]متعهد به مبارزه با روش‌های مالی در حال تکامل داعش برای ممانعت از دسترسی این گروه تروریستی به سیستم مالی جهانی هستیم. 

پیش از این اعلام شد «اسامة شحادة العزیزی» ملقب به «والی حوران» در گروه تروریستی داعش به همراه دو نفر دیگر از سرکرده‌های این گروه، بامداد امروز در استان درعا واقع در جنوب سوریه کشته شدند.

کارشناسان و تحلیلگران از شهریور ماه گذشته تأکید دارند که آمریکا برای اقدامات مشکوک خود و احیای مجدد تروریست‌های داعش، به دنبال اجرای توطئه جدیدی در سوریه و منطقه است؛ آمریکایی‌ها توطئه خود را در قالب «مبارزه با داعش» اجرایی می‌کنند.

در این میان برخی از ناظران بر این باورند که همزمان با آغاز عملیات طوفان الاقصی توسط نیرو‌های مقاومت فلسطین علیه رژیم صهیونیستی، بار دیگر هسته‌های داعش در جنوب سوریه و مرز فلسطین اشغالی فعال شده‌اند که بیش از پیش، نشانگر هماهنگی آمریکا و اسرائیل با داعش و حمایت از این گروه است.

مبارزه با داعش بهانه‌ای بود که آمریکا از سال ۲۰۱۴ اشغالگری گسترده خود را از خلال آن در سوریه آغاز کرد. داعش صرفا یک پوشش برای اشغالگری آمریکا در سوریه بوده و آمریکایی‌ها تنها کاری که در سوریه نکرده‌اند مبارزه با داعش بوده است.

 پروژه جدید ایالات متحده برای به کارگیری و سازماندهی گروه‌های تروریستی جدید جهت سیطره بر منطقه مرزی عراق و سوریه نیز ثابت می‌کند که تروریسم یک ابزار آمریکایی برای پیشبرد اهداف خود در این کشورهاست.

برچسب ها: داعش ، تحریم ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمودزاده
۱۹:۵۷ ۰۴ اسفند ۱۴۰۲
سه حامی داعش امریکا انگلیس و ال سعود و بقیه فریب خورده و اینک این فریب خوردگان نباید یقه انان را به این راحتی رها نمایند
Iran (Islamic Republic of)
سرباز اسلام
۲۰:۵۰ ۱۳ بهمن ۱۴۰۲
امريكا خودش داعش را درست مي كند انوقت مي ايد نيروهاي حامي ان را تحريم كند !؟ امريكا تحريم نمي كند اما تحريم كردن را حتماً اعلام مي كند و از دروغ گفتن براي پيشبرد مقاصد شوم خود حد اكثر بهره را مي برد وپشت پرده حاميان داعش را بر سرير تخت مي نشاند و از انان تجليل مي كند
شيطان براي پيشبرد اهداف خود از هر طريقي وارد مي شود براي اظهار ناصواب وبكار بردن خدعه ونيرنگ اصلاً خط قرمز ندارد
United States of America
ناشناس
۱۶:۱۱ ۱۱ بهمن ۱۴۰۲
این حرفدبهدهمان اندازه عحیب است که داعش را خودشان تاسیس کردند
آخرین اخبار