در پی نقل مکان بسیاری از ساکنین نوار غزه به شهر جنوبی رفح، سخنگوی وزارت بهداشت هشدار داد که این شهر ظرفیت نداشته و به نقطه فروپاشی رسیده است.

اشرف القدره، سخنگوی وزارت بهداشت غزه هشدار داد که صد‌ها هزار فلسطینی که از منازل خود آواره شده‌اند، در جستجوی امنیت به شهر «رفح» در جنوب نوار غزه رفته‌اند و اکنون به دلیل تراکم بسیار بالای جمعیت در این شهر، رفح به «نقطه فروپاشی» رسیده است.

به گزارش الجزیره، سخنگوی وزارت بهداشت غزه تصریح کرد: «زیرساخت‌ها، خدمات و مراکز بهداشتی رفح شکننده است و نمی‌تواند پاسخگوی نیاز‌های ۱.۳ میلیون شهروند و آواره فلسطینی باشد.»

گفتنی است، از زمان آغاز حملات رژیم صهیونیستی و پخش هشدار بمباران، تعداد زیادی از ساکنان شمال غزه به مناطق جنوبی از جمله شهر خان یونس و شهر رفح نقل مکان کرده‌اند، هرچند شهر خان یونس نیز در روز‌های گذشته به دفعات هدف حملات هوایی ارتش اشغالگر قرار گرفته است. 

شورای امنیت سازمان ملل روز جمعه اعلام کرد فلسطینیان ساکن نوار غزه نباید به زور آواره شوند و حق دارند به خانه‌های خود بازگردند.  عمار بنجاما، نماینده دائم الجزایر در سازمان ملل متحد در همان جلسه گفت که بمباران «وحشیانه» غزه و تخریب زیرساخت‌های آن به وضوح این منطقه را «غیر قابل سکونت» می‌کند و آنچه در غزه اتفاق می‌افتد «مایه ننگی بر وجدان بشریت» است. 

گزارش‌ها نشان می‌دهد حدود ۱.۹ میلیون نفر که نزدیک به ۸۵ درصد از جمعیت غزه هستند، در سرزمین خود آواره شده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۴ ۲۳ دی ۱۴۰۲
ولی اسرائیل داره نابود میشه
آخرین اخبار