مصر تاکید کرد که حاکمیت این کشور تنها بر سمت مصری گذرگاه کنترل دارد و طرف دیگر آن در غزه تابع اختیارات رژیم صهیونیستی است.

دیا رشوان، رئیس سرویس اطلاع رسانی مصر، در اظهاراتی، صحبت‌های تیم دفاعی رژیم صهیونیستی در دادگاه بین المللی جنایی لاهه در مورد اینکه مصر «مسئول ممانعت از ورود کمک‌های بشردوستانه و امدادی به نوار غزه از سمت مصری گذرگاه رفح است» را ادعای دروغ خواند.

طبق گزارش اسپوتنیک، وی گفت: همه مقام‌های اسرائیلی از جمله نخست وزیر، وزیر جنگ و وزیر انرژی رژیم اسرائیل ده‌ها بار در اظهارات عمومی از آغاز تجاوز به غزه تائید کرده‌اند که اجازه ورود کمک‌ها به نوار غزه، به ویژه سوخت را نمی‌دهند، زیرا این بخشی از جنگی است که آن‌ها علیه نوار به راه انداخته‌اند.

این مقام مصری افزود: اسرائیل پس از همه این اظهارات و تأکید بر اینکه این ممانعت و محاصره را طبق قوانین بین‌المللی جنایت جنگی و نسل‌کشی نمی‌داند، وقتی با مدارک مستند در مقابل دیوان بین‌المللی دادگستری متهم شد، به اتهام زدن علیه مصر متوسل شد تا از محکومیت احتمالی خود توسط دادگاه فرار کند.

وی تاکید کرد: مصر تنها به سمت مصری گذرگاه رفح حاکمیت دارد و این رژیم اسرائیل است که مانع از ورود کمک‌ها به غزه می‌شود.

وی تصریح کرد که مصر ده‌ها بار در بیانیه‌های رسمی اعلام کرده است که گذرگاه رفح از سمت مصر بدون وقفه باز است و از طرف اسرائیلی خواست تا از جریان کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه جلوگیری نکند.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از مقامات ارشد جهان به رهبری دبیرکل سازمان ملل از سمت مصری گذرگاه رفح بازدید کردند و هیچ یک از آن‌ها نتوانستند از گذرگاه رفح به نوار غزه عبور کنند. 

رشوان توضیح داد: با توجه به ادامه قصد اسرائیل برای ممانعت از ورود کمک‌ها به گذرگاه کرم ابوسالم، مصر به کامیون‌های مصری متوسل شده است تا پس از بازرسی مستقیماً وارد خاک نوار غزه شوند و کمک‌ها را توزیع کنند.

وی ادامه داد: اگر مقامات اسرائیلی واقعاً خواهان ورود مواد غذایی، تجهیزات پزشکی و سوخت به نوار غزه هستند، ۶ گذرگاه از خاک خود با نوار غزه دارند و باید فوراً آن‌ها را برای تجارت باز کنند.

کریستوفر استاکر، وکیل تیم دفاعی رژیم اسرائیل در برابر دادگاه مدعی شده بود که دسترسی به نوار غزه از طریق مصر و توسط این کشور کنترل می‌شود.

او همچین ادعا کرد: اسرائیل طبق قوانین بین المللی هیچ تعهدی برای اجازه دسترسی به غزه از طریق خاک خود را ندارد.

این اظهارات در دومین و آخرین روز جلسه رسیدگی به پرونده نسل کشی در قالب شکایت آفریقای جنوبی علیه اسرائیل در دیوان بین المللی دادگستری بیان شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
فلفل
۲۲:۰۳ ۲۳ دی ۱۴۰۲
واقعا مصر باید خجالت بکشد ! با بیش از ۹۰ میلیون جمعیت چه کم دارد ؟؟!! بجز غیرت و شجاعت !
تف به قبر انور سادات خائن که پیمان ننگین کمپ دیوید را امضا کرد و مصر را به خفت دچار کرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۳ ۲۳ دی ۱۴۰۲
تو السیسی اگر اندازه یک بز پاکستانی عرضه داشتی الان این خوک صفتان یهودی اینطور شاخ نمی شدن.برو بمیر که همتون بی بخارید.
Iran (Islamic Republic of)
اسماعیل
۲۱:۵۸ ۲۳ دی ۱۴۰۲
معلوم نیست کدومشون درست میگه،هرکدوم طرف دیگه رو مقصر می‌کنه ، ، ، اردوغان همه جور کمک رو به اسراییل می‌کنه ولی صحبت کردنی میگه باید چنین و چنان کنیم ، واقعا دنیای کثیفی شده و تنها چیزی که ارزش ندارد جون مردمه،،،زنده باد ایران و ایرانی ،،، دم مردم با غیرت یمن گرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۰ ۲۳ دی ۱۴۰۲
حاکم مصر از این ناتوانی و این گفته خود خجالت نمی کشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۰ ۲۳ دی ۱۴۰۲
عجب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۸ ۲۳ دی ۱۴۰۲
ای رییس جمهور مصر، تو هم مثل حسنی مبارک یکی دو سال دیگه تموم میشی
خیلی روسیاه هستی‌. چرا دربرابر صهیون نمی ایستی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۳ ۲۳ دی ۱۴۰۲
از بی عرضگی شما مصری هاست
مرگ بر رژیم کودک کش
United States of America
ناشناس
۲۰:۵۱ ۲۳ دی ۱۴۰۲
مصری ها یک مشت بزدل هستند نوبت اشغال مصر هم خواهد رسید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۱ ۲۳ دی ۱۴۰۲
مرگ بر اسرائیل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۳ ۲۳ دی ۱۴۰۲
اسم سازمان ملل را عوض کنند وبه گذارند سازمان ابرقدرت های جنایت کار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۶ ۲۳ دی ۱۴۰۲
Cc
فقط زورت به مرسی رسید؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
منطقی
۱۸:۴۳ ۲۳ دی ۱۴۰۲
پس مرز مشترک مصر و غزه به چه معنی است؟
غزه یک زندان رو باز با زندانیان تازه به دنیا آمده تا پیر زنان و پیر مردانی بالای 70 سال می باشد که زندان بان تا به حال بیش از 700 هزار بمب بر روی آن ریخته و هر جنبنده ای را کشته است بی آنکه یک جانوری که ادعای حقوق بشری دارد آخ بگوید ، همان ها که برای آتش سوزی خود ساخته زندانیان اوین در تهران گوش فلک را کر کردند و موجودات نفهم کرات دیکر را نیز به فغان آوردند ، عجب دنیایی ؟ یک بام و دو هوا ! ! !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۷ ۲۳ دی ۱۴۰۲
اگر ما با فلسطین هم مرز بودیم هرگز اشغال نمیشد، طفلی افتاده بین یه عده بی غیرت
Iran (Islamic Republic of)
عمار .
۱۸:۲۶ ۲۳ دی ۱۴۰۲
بسم رب الشهدا و الصدیقین : به این مقام مصری بگویید سیب زمینی به رگ بی غیرت نامسلمان برو صورت رو سرخاب سفیداب کن باعث خجالت برای مقامات مملکتی مصر و مقامات مملکتی اردن که اگر شما دو کشور با مقاومت اسلامی سر تا سر جهان اسلام ناب محمدی ص متحد یکپارچه هماهنگ می شدید صهیونیستها و آمریکایی‌ها جرأت نداشتند در فلسطین و غزه نسل کشی کودک کشی مظلوم بی دفاع کشی کنند و می توانستید با حملات گسترده دودمان صهیونیستها و همپیمانانش را بر باد فنا دهید نابودیشان را تسریع کنید شرم ننگ خجالت برشما مقامات مملکتی مصر و اردن بی غیرت نامسلمان باد که در جفت کشورهای اسلامیتان گذاشتید اینگونه صدها هزار فلسطینی را شهید کنند آوارهشان کنند شهرشان را نابود کنند این صهیونیستها حرامزاده جنایتکار و به شما مقامات مصری و اردنی و دیگر مقامات کشورهای اسلامی که با صهیونیستها و آمریکایی‌ها هم‌پیمانشدند این بشارت را به شماها می دهیم که جایگاهتان در دنیای باقی آخرت پس مرگهایتان در جهنم اسفل سافلین زباله دان تاریخ بشریت ملعونین جن انس خبیثان بی وجدان های ظالمین ستمگران فاسدین فاسقین جنایتکاران هستید این خط اینم نشان همو در آخرت خواهیم دید و خواهید دید که به شما دروغ نگفتیم طبق آیات قرآن کریم مقدس شما منافقین کوردل که با صهیونیستها و آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها و غربیهای فاسد فاسق جنایتکار همدست هم‌پیمان شده ایید جایگاهتان جهنم اسفل سافلین است شک نکنید و شما مسلمان نیستید مطعن باشید که مسلمان نیستید همگیتان شریک جرم صهیونیستها و آمریکایی‌ها و همپیمانان جنایتکارشان هستید . والسلام و صلوات التماس دعا .
France
ناشناس
۱۸:۰۸ ۲۳ دی ۱۴۰۲
اوایل که در اختیار شما بود شما مانع میشدین حالا اینجوری میگین
Iran (Islamic Republic of)
مرجان
۱۷:۴۶ ۲۳ دی ۱۴۰۲
وقتی روز اول راه میدید ب اسراییل اونجا جا مکان بهش میدید،اونجا پایگا میزنه،امروز ادعای مالکیت میکنه..همین میشه اون اینجا غریبه است ولی صاحب همه چی شده..‌قابل توجه اونایی که غربگدا هستن و دلشونه اسراییل اطرافمون پایگا بزنه،فردا نمیتونیم از مرزامونم چیزی رد و بدل کنیم مگ با اجازه اون اشغالا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۳ ۲۳ دی ۱۴۰۲
خاک بر سر شما عربهای بی عرضه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۴ ۲۳ دی ۱۴۰۲
خاک بر سر مصر
آخرین اخبار