تبدیل آثار تاریخی به مراکز فرهنگی در اولویت

تبدیل آثار تاریخی به مراکز فرهنگی در اولیت قرار دارد.

حسین ایزدی مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران با اشاره به بافت تاریخی، فرهنگی شهرستان رامسر، گفت: نوع بهره‌برداری از بنا‌های تاریخی در طرح احیا با اهمیت است و تبدیل این گونه آثار تاریخی به مراکز فرهنگی در اولویت قرار دارد.

او افزود: در قانون حفاظت از بنا‌های تاریخی، نگهداری و مرمت بنا‌هایی که در اختیار دستگاه‌های دولتی است بر عهده آن دستگاه گذاشته شده است.

ایزدی گفت: این شهر مشتمل بر بیش از ۲۰ اثر با ارزش تاریخی است که در اختیار دوایر دولتی و شهرداری‌ها است.

او با بیان این مطلب که کم‌توجهی به تعدادی از این آثار باعث آسیب‌های جبران نشدنی شده است، افزود: همکاران ما در اداره شهرستان رامسر این آمادگی را دارند با در اختیار قرار دادن کارشناسان متخصص در زمینه مرمت و احیای بنا‌های تاریخی در این زمینه همکاری لازم را داشته باشد.

ایزدی یکی از عمده‌ترین آسیب‌های بنا‌های تاریخی در بافت رامسر را رطوبت و عدم بهره‌برداری از بنا‌های مذکور برشمرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران تامین اعتبار برای تهیه طرح مرمت را اولین گام در حفاظت دانست، و گفت: لازم است شهرداران و دستگاه‌های اجرایی اعتبار لازم برای مرمت اضطراری را که شامل پوشش موقت، شمع زدن، داربست زدن و حفر کانال‌های رطوبت کیر را در بودجه سالانه خود پیش‌بینی کنند.

ایزدی افزود: اداره کل میراث‌فرهنگی خود را موظف می‌داند. امور مربوط به ادارات دولتی و عدم توجه به آثار ملی در اختیار آنان را پیگیری کند.

او در پایان خواستار توجه بیشتر مدیران شهرستان‌ها به آثار تاریخی شهر حوزه ماموریت خود شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.