کارشناس مسوول پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی استان زنجان گفت: روزهای جمعه و شنبه هفته آینده با عبور امواجی از جو منطقه ناپایداری‌هایی را شاهد خواهیم بود و شدت وزش باد در استان به آستانه نسبتا شدید خواهد رسید.

حسین سلطانی کارشناس مسوول پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی استان زنجان با بیان اینکه سرعت وزش باد در زنجان به آستانه نسبتا شدید می‌رسد گفت: بر اثر فعالیت این سامانه، بارش برف و باران مورد انتظار است که بخش اصلی این بارش ها مربوط به اواخر وقت جمعه و پیش از ظهر شنبه خواهد بود.

وی با بیان اینکه بر اساس نقشه های هواشناسی آسمان امروز مناطق مختلف استان قسمتی ابری پیش بینی شده است که از بعدازظهر با وزش باد همراه خواهد شد، یادآور شد: فردا شرایط جوی به نسبت پایداری در استان خواهیم داشت.

سلطانی اظهار داشت: تا روز جمعه هفته جاری نوسانات دمایی قابل توجهی در استان نخواهیم داشت و از روز سه شنبه هفته آینده دمای هوا در نقاط مختلف استان به طور نسبی کاهش خواهد یافت.

وی دمای فعلی شهر زنجان را منفی ۲ درجه بیان کرد و گفت:‌ این میزان نسبت به روز گذشته در همین ساعت تغییری نداشته است.

این کارشناس با اشاره به میزان نوسان دمای شهرهای استان، خاطرنشان کرد: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای هوای زنجان سه و ۱۳ درجه، ابهر منفی یک و ۱۱، خرمدره سه و ۱۱ درجه، آببر هشت و ۱۶ درجه، سلطانیه منفی یک و ۱۲ درجه، قیدار یک و ۱۰ درجه و ماهنشان منفی یک و ۱۰ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

برچسب ها: وزش باد ، وضعیت هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.