مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان گفت: جشن‌های ویژه ولادت حضرت زهرا (س) در ۴۴۰ بقعه متبرکه این استان برگزار می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل تدینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان از برگزاری جشن‌های ویژه میلاد حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و روز زن در بقاع متبرکه استان خبر داد.

او با بیان اینکه ۱۴ مراسم محوری در روز ولادت حضرت زهرا (س) در آستان مقدس امامزادگان شاخص در شهرستان‌های مختلف گیلان برگزار می‌شود، افزود: در این مراسم از یک هزار نفر از بانوان خادم، خادمان افتخاری و بانوان فعال در مراکز افق بقاع متبرکه تجلیل می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان همچنین به همکاری ۲۸۰ مبلغ بومی در جشن‌های ولادت حضرت زهرا (س) اشاره و تصریح کرد: در خیمه‌های معرفت به همت خادمان مراکز افق برنامه‌های متنوعی برای اقشار مختلف به ویژه دختران نوجوان و جوان اجرا می‌شود.

به گفته حجت الاسلام تدینی، ۱۴ خیمه معرفت در بقاع متبرکه شاخص گیلان و ۵۰ ایستگاه صلواتی در بقاع واقع در محور‌های مواصلاتی و پرتردد استان برپا خواهد شد.

او همچنین گفت: برگزاری نمایشگاه‌های پوستر ترویج عفاف و حجاب و آشنایی با سیره حضرت فاطمه زهرا (س) در بقاع شاخص استان گیلان نیز به همین مناسبت تدارک دیده شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان افزود: همچنین به مناسبت سالگرد شهادت سردار دل‌ها، شهید حاج قاسم سلیمانی هم برنامه‌های مختلفی در امامزادگان و بقاع متبرکه استان برگزار خواهد شد.

استان گیلان بیش از ۹۴۰ بقعه متبرکه دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.