رئیس مرکز امور قرآنی اوقاف و امور خیریه گفت: افزایش حافظان و قاریان قرآن در کشور از برکات انقلاب اسلامی است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، مهدی قره شیخلو، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه روز گذشته در رشت با گرامیداشت ایام پیروزی انقلاب اسلامی و ولادت حضرت زهرا (س) گفت: در چهل سال پس از پیروزی انقلاب در حوزه مأموریت‌های قرآنی سازمان اوقاف در موضوعات تخصصی پیشرفت‌های چشمگیری داشتیم.

او افزود: پس از پیروزی انقلاب بیش از ۲۰۰ رتبه بین المللی قرآن کریم داریم که خود یک رکورد بین کشور‌های اسلامی محسوب می‌شود.

رئیس مرکز امور قرآنی اوقاف و امور خیریه افزایش حافظان و قاریان کشور را از دیگر پیشرفت‌های قرآنی کشور دانست و اظهار داشت: قبل از انقلاب، حافظان و قاریان کشور بیشتر از انگشتان دو دست نمی‌شد اکنون در جای جای کشور حافظان و قاریان مسلطی داریم که تسلط آن‌ها به قرآن قابل توجه بوده و از برکات انقلاب است.

قره شیخلو ادامه داد:، اما در بخش انس عمومی مردم با قرآن و اینکه فضای قرآنی در محلات و خانواده‌ها و مناسبت‌ها وجود داشته باشد کم کاری شده و باید سرمایه گذاری کنیم.

او اظهار داشت: با این هدف که مساجد و حسینیه‌ها به پایگاه آموزش و قرائت قرآن تبدیل شود، هنوز فاصله داریم و باید بسیار کار کنیم.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه یادآور شد: واگذاری برنامه به بخش‌های مردمی از همین هدف نشأت گرفته و بستری برای مشارکت حداکثری مردم در فعالیت‌های قرآنی است.

قره شیخلو با بیان اینکه بهترین کار در حوزه ترویج معارف قرآنی و آموزش قرآن استفاده از ظرفیت مردم و موسسات قرآنی است، گفت: در برنامه‌های آموزشی نگاه کیفی به فرآیند‌ها داریم و اعتقاد داریم کار هر چند اندک، اما با کیفیت انجام شود.

رئیس مرکز امور قرآنی اوقاف و امور خیریه تصریح کرد: گیلان ظرفیت‌های قرآنی بسیار خوب و قابل توجهی دارد و امیدواریم بتوانیم از این ظرفیت‌ها در پیشبرد اهداف آموزشی و تبلیغی بهره ببریم.

مرکز راهبری حفظ قرآن بقاع و موقوفات گیلان در موقوفه مسجد آیت الله شفتی خیابان لاکانی رشت واقع شده است و با مشارکت اتحادیه موسسات و تشکل‌های قرآن و عترت در استان گیلان فعالیت می‌کند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.