مدیر اجرایی پروژه سد لار گفت: با جلوگیری از هدررفت آب در سد لار و جمع آوری آن‌ها ۳۰ درصد از مشکل آب شرب تهران برطرف می‌شود.

علی ذونوبی، مدیر اجرایی سد لار  و مدیر عامل قرارگاه فاطر هلدینگ نیرو قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا در حاشیه بازدید از پروژه سد لار در جمع خبرنگاران با بیان اینکه  ۳۲۰ متر طول دستگاه  برای ساخت تونل لار است، گفت:  این پروژه دارای تکنولوژی بسیار خاصی است به طوری که قابلیت حفر تونل دایره ای به قطر ۵ متر را دارد.

وی افزود: این اقدام توسط مهندسان ایرانی انجام شده و معدود کشورهای هستند که توانایی اجرای این پروژه را دارند. در حال حاضر این دستگاه توسط چینی‌ها ساخته شده و به سفارش ایران بر اساس جنس زمین و نوع تونل طراحی شده است.

وی تاکید کرد: با ساخت این تونل بخش عمده ای از هدررفت آب که در سد لار وجود دارد گرفته شده و از طریق تونل به سمت شرق تهران هدایت شده و از فرارهای آب  سطحی در این بخش جلوگیری شده و این آب وارد سد لتیان می شود.

او افزود: طول این دو  تونل آب ۲۸ کیلومتر است که  ۷ کیلومتر  آن در یک تونل تمام شده و یک تونل دیگر هم به طول ۲۰ کیلومتر وجود دارد که یک و نیم کیلومتر آن به اتمام رسیده است.

مدیرعامل قرارگاه فاطر هلدینگ نیرو قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا  افزود: با اجرای این تونل ۳۰ درصد از مشکل آب شرب تهران برطرف می شود. با تامین مالی این پروژه امیدواریم این پروژه تا سال ۱۴۰۴ به اتمام برسد.

 
برچسب ها: سد لار ، آب شرب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار