چالش بخاری غیراستاندارد یک مدرسه

بخاری‌های غیراستاندارد از چالش‌های مدارس است که همواره نگرانی والدین و دانش‌آموزان را به دنبال داشته و نمونه آن را می‌توان در مدرسه مالک‌اشتر بروجرد دید، جایی که ۷۰۰ دانش آموز دارد.

گذشته را که مرور می‌کنیم، شاهد وقوع برخی حوادث دردناک و ناگوار در مدارس هستیم، حوادثی که یا به علت آتش‌سوزی بخاری‌های نفتی و یا گاز گرفتگی به دلیل غیر استاندارد بودن بخاری‌ها رخ‌داده است.

آنچه مسلم است رخ‌دادن این حوادث به دلیل بی‌مسئولیتی و قصور برخی مدیران آموزش‌وپرورش و مدارس رخ‌داده، چرا که متولی تجهیز مدارس به سیستم‌های گرمایشی استاندارد هستند تا شاهد وقوع حوادث ناگوار برای دانش‌آموزان و حتی معلمان این مدارس نباشیم.

اولیای دانش‌آموزان مدرسه هیئت‌امنایی «مالک‌اشتر» بروجرد با ابزار گلایه و نگرانی از وضعیت بخاری‌های غیراستاندارد این مدرسه، خواهان پیگیری این موضوع شدند.

این مدرسه که در دو نوبت صبح و عصر فعالیت دارد حدود ۷۰۰ دانش‌آموز مقطع ابتدایی دارد و به گفته اولیای دانش‌آموزان کلاس‌های این مدرسه علی‌رغم دریافت هزینه از آنها دارای فضایی قدیمی و بسیار کوچک و بخاری‌های غیراستاندارد و بدون دودکش است و در شرایط ترس و واهمه‌ای دانش‌آموزان و حتی معلمانش در حال تحصیل و تدریس هستند.

بنا بر گفته اولیای دانش‌آموزان تا کنون چند بار موضوع غیراستاندارد بودن بخاری‌های این مدرسه را به مدیر مدرسه منتقل کرده‌اند؛ اما تا کنون اقدام خاصی برای تغییر رویه و وضعیت این بخاری‌های غیراستاندارد از سوی مدیران این مدرسه صورت نگرفته تا اولیای دانش‌آموزان هر صبح و عصر در فصل پاییز و زمستان با دلهره فرزندان خود را راهی مدرسه کنند.

باتوجه‌به گفته اولیا، در بین دانش‌آموزان این مدرسه چند نفر هم دچار آلرژی و بیماری‌های تنفسی هستند که تنها به دلیل اینکه این مدرسه در نزدیکی محل زندگی آنها است مجبور به تحصیل در این مدرسه شده‌اند.

بر اساس پیگیری‌ها از طریق کارشناسان شرکت گاز، این بخاری‌ها به دلیل نداشتن «دودکش» و قرارگیری در فضای سربسته بسیار خطرناک هستند و تنها از این نوع بخاری‌ها در فضاهای تقریباً باز استفاده می‌شود و احتمال وقوع هر گونه حادثه ناگوار در این مدرسه برای دانش‌آموزان و معلمان وجود دارد.

منبع: مهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.