معلمان روحیه پرسشگری دانش‌آموزان را تقویت کنند

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان گفت: معلمان باید علاوه بر تدریس موثر و علم آموزی، روحیه پرسشگری و اقدام‌پژوهی دانش‌آموزان را تقویت کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازلرستان، علیرضا نخعی،مدیرکل آموزش و پرورش لرستان اظهار داشت: " تفکر و کشف کردن" از نیرو‌های شگفت انگیز انسان برای حل مسایل است که چنانچه این توانمندی به صورت هدفمند مورد استفاده قرار گیرد موجب پیشرفت و موفقیت خواهد شد.

او گفت: همکاران آموزش و پرورش باید مقوله‌ای مهم به نام اقدام پژوهی را سرلوحه کار خود قرار دهند چراکه کار تربیت بسیار مهم و پیچیده است و اکتفا به داشته‌های قبل چندان مفید نخواهد بود.

او با تاکید بر اینکه امروزه اقدام پژوهی در برنامه‌های مدارس لازم و ضروری است ادامه داد: نباید در زمان بروز مشکل اظهار عجز و ناتوانی کرد بلکه باید با صبر، اندیشه و کسب اطلاعات لازم، راه حل درست را یافت.

نخعی اظهار داشت: یکی از مهمترین کاربرد‌های پژوهش در آموزش و پرورش توجه به دانش آموزان است تا با تقویت روحیه پرسشگری، اهل تفکر و کشف مجهولات شوند.

گفتنی است زنگ هفته پژوهش و فناوری نیز با حضور مدیران مدارس مقطع ابتدایی و از طریق ویدیو کنفرانس، علاوه بر بستر برنامه شاد در دبیرستان شهید بهشتی خرم آباد نواخته شد.

۳۶۰ هزار دانش آموز در پنج هزار و ۳۰۰ آموزشگاه لرستان تحصیل می‌کنند.

برنامه‌های هفته پژوهش و فناوری از امروز ۱۵ آذر آغاز شده است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.