معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: هر چند جاده پاتاوه - دهدشت ایمن و استاندارد است، اما برای تردد اتوبوس‌ها نیاز به نظریه فنی پلیس راه است.

محمد روستا در جلسه کمیسیون راه‌های استا کهگیلویه و بویراحمد گفت: تردد اتوبوس‌ها در جاده پاتاوه-دهدشت بعد از بهره برداری از تقاطع‌های غیر هم سطح درگندی خوری و سوق و رفع مشکل روشنایی برخی تونل‌ها با مجوز پلیس راه امکان پذیر است.


وی با بیان اینکه اگر ساماندهی تقاطع‌ها انجام بشود می‌توان از این جاده استفاده کرد، ادامه داد: پایه‌های برق تونل تنگ رود در امتداد این جائه ملی نصب شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان هم گفت: هر چقدر علائم هشدار دهنده در جاده پاتاوه-دهدشت نیاز باشد این سازمان به نصب آن‌ها اقدام می‌کند.


پیمانجو با بیان اینکه تردد ناوگان عمومی در جاده پاتاوه به دهدشت فقط مربوط به استان نیست، افزود: مگر می‌شود به اتوبوس‌های سایر استان‌ها و شهرستان‌های دیگربگوییم که از این جاده تردد نکنید.


سرهنگ فرشاد براتی جانشین فرماندهی پلیس راه استان هم با بیان اینکه تونل‌های موجود در این جاده از روشنایی لازم برخوردار نیستند، گفت: علاوه بر این در برخی از نقاط این جاده، تابلوی هشدار علائم راهنمایی و رانندگی وجود ندارد که باید رفع شود.


وی با بیان اینکه امکان تردد اتوبوس‌ها در جاده پاتاوه-دهدشت فعلا وجود ندارد، افزود: عرض این جاده در مقایسه با جاده اصفهان به یاسوج کمتر است.


سرپرست فرمانداری کهگیلویه هم با بیان اینکه جاده پاتاوه- دهدشت خط کشی ندارد، گفت: باید با سلام و صلوات از این جاده تردد کرد.


محقق زاده از وضعیت آنتن دهی در این جاده هم انتقاد کرد و افزود: اگر تصادفی صورت بگیرد نمی‌شود حتی با اورژانس ۱۱۵ تماس گرفت.


وی به بازدید معاون عمرانی استانداراز این جاده اشاره کرد و گفت: ضرورت دارد تقاطع غیر هم سطح در سه راهی سوق، روستای راک و کوشک دشمن زیاری ساخته شود.


وی نداشتن سیستم روشنایی برخی تونل ها، نبود تابلو‌های هشدار دهنده راهنمایی و رانندگی، نداشتن آنتن دهی، نبود راهدارخانه، و نشست زمین درلاین برگشت این جاده در حدفاصل روستای دشت قاضی از مهمترین مشکلات این جاده است.


فرماندار بویراحمد هم با بیان اینکه نباید تا رفع مشکلات این جاده اجازه تردد اتوبوس‌ها را بدهیم، گفت: تجربه نشان داده در صورت مجوز برای تردد اقداماتی که نیاز هست انجام شود به فراموشی سپرده می‌شود.


شهرام مهدوی مطلق افزود: از روستای گردوه تا چنار و عزیزی تا لوداب آنتن دهی نداریم.


مدیر شرکت زیرساخت‌های وزارت راه در استان هم با بیان اینکه این جاده در سال ۱۳۷۳ آغاز به کار کرد، گفت: تاکنون هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان هزینه این جاده ارتباطی شده است.
آقایی افزود: ۳۰۰ میلیارد تومان برای روشنایی تونل‌های این جاده اختصاص داده شد.


اردشیری رئیس اتحادیه حمل و نقل ناوگان عمومی استان هم گفت: نباید با جان رانندگان و مسافران بازی کرد و تا رفع مشکلات این جاده از تردد اتوبوس‌ها خودداری می‌کنیم.


در ادامه این نشست سرهنگ براتی جانشین فرماندهی پلیس راه استان هم با بیان اینکه بیشتربن تصادفات عابر پیاده ما در جاده یاسوج به سمت بلهزار رخ می‌دهد، گفت: ضرورت دارد سیستم روشنایی هر چه زودتر در این مسیر نصب شود.


سرهنگ حسینی معاون عملیات و ترافیک پلیس راهور استان هم گفت: تنها مرکز استانی که سامانه هوشمند معابر ندارد یاسوج است که این موضوع نیز باید پیگیری شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.