مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت: تعداد ۹۲۱ راس کل و بز در منطقه شکار ممنوع خرمنه سر شهرستان طارم، مشاهده و سرشماری شد که در مقایسه با سال قبل افزایش ۱۳ درصدی را نشان می‌دهد.

محمدرضا یافتیان مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت: تعداد کل و بز استان در سال ۱۴۰۰، ۸۱۴ راس بود که خوشبختانه در سال جاری شاهد افزایش تعداد آن‌ها هستیم.

وی اظهار داشت: این سرشماری از روز دوشنبه ۲۷ آذر به مدت ۲ روز با حضور ۲۵ نفر از کارشناسان، محیطبانان و دوستداران طبیعت زنجان در این منطقه انجام شد.

یافتیان با بیان اینکه کل و بز از گونه‌های شاخص جانوری منطقه شکار ممنوع خرمنه سر است، اظهار داشت: امسال جمیعت کل و بز در منطقه خرمنه سر نسبت به پارسال افزایش خوبی داشته که ناشی از شرایط مناسب حاکم بر منطقه است.

این مسوول با بیان اینکه این سرشماری با وجود محدودیت در نیروی محیطبان انجام گرفته است، اضافه کرد: در صورت تشدید کمبود نیرو‌های انسانی، مدیریت مناطق حفاظت شده با مشکلات جدی مواجه خواهد شد.

وی با بیان اینکه در سال‌های ۹۰، ۹۳ و ۹۵ همکاران این منطقه از یک گونه منحصر به فرد پلنگ، مستندسازی، فیلم و عکس تهیه کرده‌اند، گفت: در سرشماری اخیر حداقل ۲۰ مورد از نشانه‌های حضور پلنگ در این منطقه مشاهده شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.