هماهنگ‌کننده ویژه سازمان ملل متحد اقدامات اخیر اسرائیل برای ورود کمک‌ها به غزه را «ناکافی» دانست.

تور ونسلند، هماهنگ‌کننده ویژه سازمان ملل متحد در امور روند صلح خاورمیانه، امروز سه‌شنبه اعلام کرد که اقدامات اخیر اسرائیل در مورد ورود کمک‌ها به غزه «ناکافی» است.

ونسلند به اعضای شورای امنیت گفت: «تحویل کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه همچنان با چالش‌هایی مواجه است که اغلب غیرقابل حل هستند. اقدامات محدود اسرائیل، به ویژه اجازه ورود سوخت، غذا و گاز پخت و پز، باز کردن گذرگاه «کرم شالوم» برای ورود کمک‌ها، اقدامی مثبت است، اما با توجه به فاجعه انسانی در غزه، تا حد زیادی ناکافی است».

جروزالم پست روز جمعه گزارش داد که کابینه اسرائیل ورود کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه از طریق گذرگاه کرم شالوم بین غزه و اسرائیل را تایید کرده است.

چند روز پیش، مقامات اسرائیلی به اکسیوس گفتند: «با توجه به افزایش فشار آمریکا، اسرائیل احتمالاً به زودی گذرگاه کرم شالوم را بازگشایی خواهد کرد تا به کامیون‌های کمک‌رسانی اجازه ورود به نوار را بدهد.»

ارتش رژیم صهیونیستی به مدت ۷۴ روز به حملات هوایی، زمینی و دریایی خود به نوار غزه ادامه داده و بیش از ۱۹ هزار فلسطینی را به شهادت رسانده و بیش از ۵۲ هزار نفر دیگر را زخمی کرده است که ۷۰ درصد آن‌ها را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار