یک کارشناس سیاسی گفت: طی ۶۰ سال گذشته هیچ زمان آمریکایی‌ها قطعنامه یا پیشنهادی که به نوعی حتی بسیار جزئی به زیان صهیونیست‌ها باشد تایید نکرده‌اند.

جواد منصوری کارشناس سیاسی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: با شناختی که از ماهیت نظام حاکم بر آمریکا و اسرائیل وجود دارد در واقع تفکیک این ۲ از یکدیگر بسیار مشکل خواهد بود و به نوعی واقعیت این است که اسرائیل پنجاه و دومین ایالت آمریکا است و این مسئله طبعا حساب سازمان و ملل و تمام قوانین و مقررات دنیا را برای آن‌ها بی ارزش می‌کند.

وی ادامه داد: ملاحظه می‌کنید که در طی ۶۰ سال گذشته هیچ زمان آمریکایی‌ها قطعنامه یا پیشنهادی که به نوعی حتی بسیار جزئی به زیان صهیونیست‌ها باشد را اصلا نخواسته و جرات نکرده که با آن هم مسیر شوند، بنا بر این از اقدام آمریکایی‌ها در سازمان ملل و وتو قطعنامه علیه اسرائیلی‌ها تعجب نمی‌توان کرد.

منصوری افزود: البته از رای ممتنع انگلیس تعجب کردم و به نظر می‌رسد یک نوعی تبانی بود برای آن که شاید انگلیسی‌ها به دلیل فشار‌های داخلی که برای آن‌ها وجود دارد می‌خواستند کمی با سیاست فضا را برای خود مناسب‌تر کنند. اکنون دولت انگلیس هم مشکلات داخلی در دولت خود دارد. هم با مجلس در این کشور اختلافاتی وجود دارد و هم مردم این کشور اعتراضاتی را دارند و به نظر می‌رسد این رای ممتنع به همین دلیل توسط انگلیسی‌ها ثبت شد.

این کارشناس سیاسی ادامه داد: البته که انگلیس هیچ مشکلی در ارتباط با رای به نفع اسرائیل دادن ندارد و این موضوع در طول این سال‌ها ثابت شده است. بنا بر این فکر نمی‌کردند با این اتفاق چنین جوی بر علیه آمریکایی‌ها در سطح جهانی به وجود آید. البته آمریکایی‌ها تحت هیچ شرایطی هم بر ضد اسرائیلی‌ها رای نمی‌دادند. اما شاید اقداماتی دیگری می کردند تا کمتر زیر فشار افکار عمومی قرار گیرند.

این کارشناس سیاسی تاکید کرد:‌در چند روز گذشته فشار‌های زیادی علیه این اقدم آمریکایی‌ها در سطح جهان شکل گرفت و به نظر می‌رسد اکنون آمریکایی‌ها چند روزی را سکوت کنند تا صهیونیست‌ها اقدامات خود را انجام دهند پس از آن تصمیمی جدید برای اقدامات خود بگیرند.

وی در انتها گفت:‌ البته عنوان می‌شود که آمریکایی‌ها از صهیونیست‌ها خواستند هر چه سریعتر شرایط و تکلیف  را مشخص کنند چرا که آن‌ها می‌خواهند وارد مبارزات انتخاباتی شوند. آمریکایی‌ها معمولا از ماه اکتبر رقابت‌های انتخاباتی خود را آغاز می‌کردند و اکنون ۲ ماهی نیز دیر شده است و زمانی که وارد سال جدید شویم فضا در آمریکا کاملا انتخاباتی است و اکر در آن زمان هم همچنان جنگ در غزه وجود داشته باشد قضیه انتخابات کلا به شکلی دیگری برگزار می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۱ ۲۳ آذر ۱۴۰۲
نیروهای بازدارنده مردمی وارد غزه شوند نمیتوانند پرواز ممنوع کنندخوب میدانند که اگر پرواز ممنوع شود حماس تمامی فلسطین را زنده میکند ودیگر صهیونیسمی وجود ندارد
آخرین اخبار