زارعی کوشا گفـت: انتقال آب از سد قوچم با جدیت در حال اجراست که با افتتاح آن دغدغه آب شرب، کشاورزی و صنعت در شهرستان‌های قروه و دهگلان برطرف می‌شود.

اسماعیل زارعی‌کوشا استاندار کردستان چهارشنبه شب در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان کردستان بر ضرورت تسریع در رفع مشکلات شهرک‌های صنعتی قروه تاکید کرد و اظهار داشت: آنچه که در حیطه اختیارات استان باشد، پیگیری و مشکلاتی هم که نیازمند مراتب بالاتر باشد از مرکز دنبال خواهیم کرد.

وی درباره نحوه پرداخت تسهیلات گفت: در اولویت اختصاص تسهیلات تبصره ۱۸ به شهرستان‌هایی بوده که بهتر بتوانند منابع را جذب و هزینه کنند. 

استاندار کردستان با تأکید بر اینکه بانک‌ها محل اجرای طرح را به عنوان وثیقه از سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان به‌عنوان ضمانت بپذیرند، تصریح کرد: دبیر شورای هماهنگی بانک‌های استان این مورد را به‌جد نظارت کنند که این امر اجرایی شود. 

وی با طرح این کنایه که انگار در استان کردستان اصراری وجود دارد که قوانین موکدا و شدیدا رعایت و اعمال شود، افزود: اگر همان تخفیف، ارفاق و یا مصوباتی که از شورای عالی اشتغال و بانک مرکزی و آنچه که در کشور در نظر گرفته شده، رعایت شود، کافی است.

زارعی‌کوشا با تأکید بر اینکه در روند پرداخت تسهیلات اگر تسهیل‌گری نمی‌شود، حداقل سخت‌گیری هم نشود، بیان کرد: حداقل از کشور سخت‌گیرتر نباشیم، در کشور‌های دیگر و همه جا محل اجرای طرح به‌عنوان وثیقه پذیرفته می‌شود که امیدوریم در این زمینه ما هم مشکلی نداشته باشیم.

استاندار کردستان اظهار کرد: پذیرش محل اجرای طرح به عنوان وثیقه و تأمین و پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ از درخواست‌های فعالان حوزه تولید است.

وی با بیان اینکه در همه شهرستان‌های استان مشکل زمین، تامین آب و تسهیلات بانکی وجود دارد، بر لزوم اولویت‌بندی و پیگیری این مشکلات تاکید کردو گفت: ظرفیت خوبی برای استقرار واحد‌های تولیدی و صنعتی در شهرستان قروه ایجاد شده است.

استاندار کردستان از اجرای پروژه‌های آبرسانی خبر داد و افزود: انتقال آب از سد قوچم با جدیت در حال اجراست که با افتتاح آن دغدغه آب شرب، کشاورزی و صنعت در شهرستان‌های قروه و دهگلان برطرف می‌شود.

زارعی‌کوشا از مدیریت شرکت شهرک‌های صنعتی استان خواست بررسی‌های لازم جهت حفاری چاه پشتیبان در شهرک صنعتی قروه ۳ را انجام داده و معاونت اقتصادی استانداری نیز به‌صورت میدانی مشکلات این حوزه را برطرف کند.

برچسب ها: شهرک صنعتی ، کردستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.