شهرک صنعتی شماره ۲ شهرستان بانه احداث می‌شود

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: یک زمین در کنار شهرک صنعتی بانه به عنوان شهرک صنعتی شماره ۲ خریداری می شود و در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت.

بختیار خلیقی در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید کردستان ویژه شهرستان بانه، گفت: با توجه به پایین بودن سرانه زمین صنعتی در کردستان باید برنامه ریزی و سرمایه گذاری‌های خاصی در خصوص خرید زمین صنعتی ایجاد شود که سرمایه گذار با خیال راحت اقدام به سرمایه گذاری در استان کند.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت کردستان اظهار کرد: با توجه به کمبود زمین صنعتی،  خرید زمین  یکی از مسائلی است که ما دنبال می‌کنیم و این مشکل در شهرستان بانه بیش از دیگر شهر‌های استان نمود دارد.

وی گفت: در راستای جبران کمبود زمین صنعتی در بانه یک زمین در کنار شهرک صنعتی در نظر گرفته شده که به عنوان شهرک صنعتی شماره ۲ خریداری و در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.


بیشتر بخوانید


خلیقی در ادامه با اشاره به اینکه جلسات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید با محوریت شهرستان‌ها در مرکز استان نیز برگزار می‌شود و مشکلات واحد‌های تولیدی مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد، افزود: مهمترین دغدغه تولیدکنندگان تامین ارز، مسائل و مشکلات مالیاتی و تامین تسهیلات است که باید در قالب تسهیلات تبره ۱۸ حمایت شوند.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت کردستان یادآور شد: مصوبات جلسات کارگروه رفع موانع تولید حکم قانون را دارند و آن‌ها در کمترین زمان ممکن اجرا می‌شوند و به نوعی لازم الاجرا هستند و در صورت اجرا نشدن، پیگیری می‌شود.

وی بیان کرد: در راستای تحقق شعار سال در سال مهار تورم و رشد تولید مشکلات و مسائل ۱۵ واحد کشاورزی، صنعتی، معدنی و خدماتی در بانه بررسی شد که این مشکلات به صورت بازرسی میدانی بررسی می‌شود.

سرانه زمین صنعتی در کردستان ۱۱ متر مربع و این میزان در کشور ۱۸ متر مربع است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.