گلستان میزبان اجرای صد برنامه فرهنگی در هفته کتاب است

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان از اجرای صد برنامه فرهنگی ویژه هفته کتاب در استان خبر داد.

الهه غیناقی امروز یکشنبه در آیین «جشن بزرگ در مسیر دانایی بر بال کتاب» گلستان در جوار گنبدقابوس بلندترین بنای آجری جهان در گنبدکاووس گفت: بیش از صد برنامه فرهنگی- آموزشی ویژه هفته کتاب و کتابخوانی (۲۴ تا ۳۰ آبان) توسط مربیان ۱۸ مرکز ثابت و ۶ واحد سیار این اداره کل در ۱۴ شهرستان و برخی مناطق روستایی برای گروه سنی کودک و نوجوان اجرا می‌شود.

او افزود: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در راستای اشاعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی با استفاده از ظرفیت مربیان مجرب خود و نیز همکاری برخی دستگاه‌های فرهنگی مبادرت به اجرای این برنامه‌ها می‌کند.

غیناقی بابیان اینکه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی به رشد فرهنگی جامعه کمک زیادی می‌کند، بیان کرد: هرچه سطح دانش کودکان و نوجوانان بالاتر برود آن‌ها می‌توانند در آینده در کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش‌آفرینی کنند.

وی نقش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی مهم و راحت‌تر دانست و ادامه داد: کانون به سبب مربیان مجربی که دارد می‌تواند مهارت‌هایی مانند قصه گویی، شعر، نقالی و روایت گری کتاب‌های را به نحو احسن آموزش دهند.

غیناقی از عضویت ۱۴ هزار نفر در ۱۸ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان خبر داد و گفت: در هفته کتاب و کتابخوانی، برخی کتاب‌های مرتبط با شهدا در مناطق محروم و کتابخانه مدارس اهدا می‌شود.


منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.