عصر امروز با برگزاری مراسمی با حضور استاندار گلستان از خادمان و منتخبین عرصه کتاب و کتابخوانی گلستان قدردانی شد.

علی محمد زنگانه در این مراسم با بیان اینکه موضوع کتاب و کتابخوانی اهمیت فراوانی دارد و باید همه ابعاد تاثیرگذاری آن مورد توجه قرار بگیرد گفت: عقب‌ماندگی فرهنگی و اجتماعی در واقع زمینه ساز عقب‌ماندگی موضوعات مختلف دیگر خواهد بود و هر اعتباری در این بخش نه تنها هزینه نیست، بلکه سرمایه است.

او به اجرای طرح پرورش اوان کودکی در قالب پروژه پاک در گلستان اشاره کرد و ادامه داد: سنین کودکی، زمان طلایی برای فراگیری در کودکان است و اجرای این پروژه در قالب همین مساله زمان طلایی یادگیری به شمار می‌رود.

زنگانه افزود: با توجه به در پیش بودن سفر دور دوم رییس جمهور به گلستان باید به منظور جبران خسارات وارده به کتابخانه‌های استان ناشی از سیلاب و بارندگی‌های اخیر و قبل آن، طرح جامعه‌ای را تهیه، تدوین و ارایه کرد.

استاندار گلستان همچنین افزود: بر پایه تحلیل و شاخص‌های اعلامی مرکز آمار ایران، این استان با حمایت‌های دولت سیزدهم در مسیر رشد و پیشرفت قرار دارد و تمام اقدام‌ات دولت سیزدهم منجر به بهبود شاخص‌های مختلف از جمله اقتصادی شده است.

او گفت: افزایش اعتبار بخش‌های مختلف از جمله عمرانی و اشتغالزایی در قالب تسهیلات مشاغل خانگی سبب کاهش نرخ بیکاری در این استان شده است.

آخوند میرزاعلی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گلستان هم در این مراسم گفت: پنج شهرستان این استان، هیچ کتابخانه‌ای ندارند و در چهار شهرستان هم ملک‌های کتابخانه‌های استان، استیجاری است.

سرپرست مدیرکلی فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان هم در این مراسم گفت: توجه به حوزه کودک و نوجوان و نیز توجه ویژه به سناد هفته کتاب با رویکرد اجرای برنامه‌ها در همه ایام سال، محور‌های کاری این اداره کل است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.