درمراسمی از کتاب بررسی تطبیق آموزش و پرورش از نگاه قوانین به نویسندگی منوچهر سیف السادات رونمایی شد.

مدیرکل آموزش وپرورش استان در آئین رونمایی از این کتاب با گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی گفت:هفته کتاب و کتابخوانی که از ۲۴ تا ۳۰ آبان ماه نامگذاری شده بهترین فرصت برای ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب خوانی در جامعه است.

حسنعلی عزت خواه با اشاره به فواید کتابخوانی و آثار شگفت انگیز آن بر زندگی فردی و اجتماعی انسان افزود: افزایش اطلاعات عمومی، شناخت انسان از دنیای پیرامونی خود، کاهش استرس و بهبود سلامت روان و جسم، بالابردن دامنه واژگان، تقویت حافظه، فن بیان، قدرت گفتگو و ارتقاء مهارت‌های تفکر، تخیل از مهمترین فواید مطالعه برای انسان‌ها است.

وی ادامه داد: پیشران توسعه کشور و فرهنگ، توجه به کتاب و کتابخوانی بوده و نهاد کتابخانه‌های عمومی با استفاده از ظرفیت اولیاء، دانش آموزان و معلمان می‌تواند فرهنگ کتاب و کتاب خوانی را بخوبی در جامعه نهادینه و ترویج دهد.

منوچهر سیف السادات نویسنده کتاب نیز در این آئین، تالیفش را حاصل کار سمینار دانشگاهی در دوران تحصیلی خود در مقطع دکترا دانست و گفت: در این کتاب، تطبیق آموزش و پرورش از سه نگاه قوانین جمهوری اسلامی ایران، حقوق بشر و هوش مصنوعی بررسی شده است.

وی به نقش و جایگاه مهم آموزش و پرورش در تربیت و پرورش انسان‌های متعهد، متخصص و سازنده اشاره کرد و افزود: یکی از زیرساخت‌های اساسی برای پیشرفت و توسعه همه جانبه هر کشوری دستگاه انسان ساز آموزش و پرورش است.

سیف السادات تقویت و حمایت از آموزش و پرورش را لازم و ضروری دانست و ادامه داد: ایران قوی در گرو داشتن نیروی انسانی و آموزش و پرورش قوی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.