فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از دستگیری ۱۰ حفار غیرمجاز در استان خبر داد.

 سرهنگ داداشی  با بیان اینکه  ۱۰ حفار غیرمجاز در بخش‌های مرکزی شهرستان‌های تبریز و مراغه مشغول حفاری بودند که در چنگال قانون گرفتار شدند گفت: این افراد با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی اظهار کرد: از این افراد که در محله راسته کوچه تبریز و اراضی چوان سفلی در مراغه مشغول حفاری بودند ابزار آلات حفاری غیرمجاز نیز کشف شد.

سرهنگ داداشی با اشاره به اینکه در تبریز با تحقیقات انجام شده و کسب اطلاعات کافی توسط یگان حفاظت میراث فرهنگی آذربایجان شرقی با هماهنگی عوامل انتظامی پس از اخذ دستور مقام قضایی و با حفظ حقوق شهروندی، رعایت شئونات اسلامی و قانون تعداد ۶ نفر به همراه ابزار آلات غیرمجاز حفاری دستگیر شدند.

وی ادامه داد: در شهرستان مراغه نیز برابر گزارش‌های دوستداران میراث فرهنگی موضوع گزارش شده توسط عوامل یگان حفاظت و با حساسیت کافی مورد بررسی قرار گرفت که در نتیجه در محلی به نام آلاداش طی عملیات غافلگیرانه یگان حفاظت تعداد چهار نفر به همراه ابزارآلات غیرمجاز حفاری دستگیر و برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.