مدیر انجمن خیریه کلیوی زنجان گفت: پیوند کلیه ۱۱ نفر از بیماران در ۶ ماهه اول سال گذشته با حمایت این انجمن انجام شد که این تعداد امسال به ۱۷ مورد رسید.

محمدرضا طهماسبی مدیر انجمن خیریه کلیوی زنجان روز چهارشنبه در نشست خبری، گفت: از ابتدای تاسیس انجمن تاکنون یک هزار و ۷۰۰ بیمار تحت پوشش با مراقبت و پیشگیری از چرخه دیالیز خارج شده و به آغوش جامعه بازگشته‌اند.

وی گفت: این انجمن از سال ۶۳ خدمت رسانی خود را با پنج بیمار آغاز کرد و هم اکنون برای ۲ هزار و ۱۵۰ بیمار پرونده تشکیل داده است.

این مسوول با بیان اینکه یکی از اولویت های انجمن راه اندازی دفاتر دیالیز در شهرستان ها بود، گفت: در این زمینه قراردادهایی با مراکز تخصصی برای خدمت رسانی به گروه های هدف منعقد شد.

وی با بیان اینکه ۱۰۰ درصد نیازهای بیماران نیازمند از سوی انجمن تامین شده است، گفت: برنامه های ساختاری انجمن در راستای پیشگیری و کاهش شمار مبتلایان است.

مدیر انجمن خیریه کلیوی زنجان با بیان اینکه شمار بیماران دیالیزی استان در سال گذشته ۴۳۸ نفر بود، ادامه داد: این تعداد در سال جاری به ۴۹۶ نفر رسید که افزایش ۵۸ نفری را نشان می دهد.

این مسوول ادامه داد: طی یکسال گذشته ۳۴ بیمار کلیوی این انجمن بر اثر مشکلات قلبی، ریوی و کهولت سن جان خود را از دست دادند.

وی با بیان اینکه هم نوع و هم تعداد بیماری ها در حال افزایش است، اضافه کرد: خدمات رسانی انجمن با اقدامات انجام گرفته و کمک خیرین به حد مطلوب خود رسیده است.

این مسوول در خصوص مهمانسرای انجمن نیز گفت: در زمان حاضر با ایجاد مراکز در شهرستان ها شمار بیماران مراجعه کننده به مهمانسرا کاهش یافته است.

مدیر انجمن خیریه کلیوی زنجان گفت: این انجمن با داروخانه منتخب استان قرارداد منعقد کرده است تا هزینه بیماران را پس از مراجعه پرداخت کند.

وی با بیان اینکه یکی از بخش های مهم انجمن کلینیک، دیالیز است، اضافه کرد:این انجمن در راستای خدمت رسانی به گروه های هدف تلاش می کند و درآمدزایی را در دستور کار ندارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.