حمله جنگنده‌های صهیونیستی به جنوب سوریه

وزارت دفاع سوریه اعلام کرد که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی از حریم هوایی لبنان، برخی نقاط نظامی در منطقه جنوب را هدف قرار دادند.

منابع محلی در شامگاه چهارشنبه (به وقت ایران) از شنیده‌شدن صدای چند انفجار در جنوب دمشق، پایتخت سوریه خبر دادند.

رسانه‌های عربی گزارش دادند که رژیم موقت صهیونیستی به مزارع بین شهرک‌های عقربا و منطقه «السیده زینب» در جنوب دمشق حمله کرده‌اند.

برخی رسانه‌ها نیز خبر دادند که در این حملات حداقل ۳ نفر زخمی شده‌اند.

منابع غیررسمی هم نوشتند که دو محل استقرار نظامیان سوری در «تل قلیب» و «تل مسیح» واقع در استان سویدا هدف حملات تجاوزکارانه صهیونیست‌ها قرار گرفته است که هر دو تأسیسات راداری و پدافندی ارتش سوریه بودند.

دقایقی بعد وزارت دفاع سوریه با انتشار بیانیه‌ای درباره این حملات اعلام کرد: دشمن اسرائیلی از سمت بعلبک (لبنان) حمله هوایی انجام داد و برخی نقاط نظامی در منطقه جنوب را هدف قرار داد که منجر به خسارات مادی شد.

پیش از این، منابع مطلع به شبکه «بلومبرگ» گفته بودند که حملات هوایی رژیم صهیونیستی به خاک سوریه افزایش پیدا کرده و تل‌آویو دیگر این حملات را به روسیه اطلاع نمی‌دهد.

حمله جنگنده‌های آمریکا به شرق سوریه

رسانه‌های سوری بامداد پنجشنبه گزارش دادند که نیروی هوایی آمریکا به منطقه «حی هرابش» در مرکز دیرالزور حمله کردند.

یک مقام پنتاگون نیز به شبکه «الجزیره» گفت: بعد از این حمله هوایی بود که نیرو‌های آمریکایی در منطقه الشدادی هدف حمله قرار گرفتند.

دقایقی بعد «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا تایید کرد که نظامیان این کشور به تأسیسات گروه‌های مقاومت در شرق سوریه حمله کردند.

آستین طی بیانیه‌ای ضمن اشاره به انجام‌شدن این حمله توسط دو جنگنده اف-۱۵، مدعی شد: «این حمله در پاسخ به مجموعه‌ای از حملاتی است که نیرو‌های ما را در عراق و سوریه هدف قرار می‌دهند».

رئیس پنتاگون همچنین افزود: «ما برای دفاع از نیرو‌ها و امکانات خود آماده انجام اقدامات بیشتر هستیم، اما خواهان کاهش تنش نیز می‌باشیم».

یک مقام در وزارت دفاع آمریکا نیز به الجزیره گفت: نیرو‌های ما در عراق و سوریه از تاریخ هفدهم اکتبر تاکنون، ۱۴ مرتبه مورد حمله قرار گرفته‌اند. ما به تأسیسات گروه‌های حامی ایران در شرق سوریه حمله کردیم.

به دنبال تشدید جنگ در اراضی اشغالی فلسطین، پایگاه‌های آمریکا در مناطق مختلفی از عراق و سوریه طی روز‌های گذشته هدف حمله قرار گرفته و در پی این حملات، ده‌ها نظامی آمریکایی مجروح شده‌اند. حملات مقاومت، اشغالگران آمریکایی را مجبور کرد تا دو سوم پرسنل نظامی و «غیرنظامی» خود در عراق را علاوه بر خروج سفیر و کارکنان اصلی، تنها ظرف یک هفته از این کشور خارج کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۸ ۱۸ آبان ۱۴۰۲
سردار قاآنی در لبنان است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۴ ۱۸ آبان ۱۴۰۲
فرودگاه دمشق و حلب هدف قرار گرفت ؟
آخرین اخبار