وزیر خارجه آمریکا در حاشیه نشست گروه هفت در توکیو بر ادامه حمایت‌ها از اوکراین تاکید کرد.

گرچه دولت بایدن می‌کوشد همچنان حمایت خود را از اوکراین در جنگ با روسیه نشان دهد، اما قانونگذاران جمهوریخواه که اکنون اکثریت را در مجلس نمایندگان آمریکا در دست دارند در مسیر تصویب بسته کمک‌های جدید به کی یف سنگ اندازی می‌کنند و این امر می‌تواند به معنای پیروزی مسکو در جبهه‌های نبرد باشد. 

به گزارش تله تریدر، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا امروز (چهارشنبه) در حاشیه نشست وزرای خارجه هفت کشور صنعتی در ژاپن اعلام کرد: ما در نشست مجازی که با حضور دمیتری کولیبا، وزیر خارجه اوکراین برگزار شد، تاکید کردیم کی‌یف می‌تواند روی ما حساب کند. 

بلینکن در ادامه چهار هدف ذیل را برای اوکراین به منظور استقرار پایه‌های محکم این کشور در سال آینده بیان داشت: 

۱- مبارزه اوکراین برای بازپس‌گیری قلمرو‌های از دست رفته.

۲- ایجاد یک نیروی نظامی در کلاس جهانی که حداکثر میزان بازدارندگی را در بلند مدت فراهم کند.

۳- بهبود اقتصادی و رشد سریع تولید ناخالص داخلی.

۴- تسریع در روند اصلاحات برای سرعت بخشیدن به مسیر عضویت کی‌یف در اتحادیه اروپا.

وزیر خارجه آمریکا در پایان بر اهمیت این موضوع تاکید کرد که باید برای ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه روشن شود که نمی‌تواند و نخواهد توانست از اوکراین در جنگ پیشی بگیرد.

درحالی کشور‌های غربی از حمایت از اوکراین در جنگ با روسیه سخن می‌گویند که مقامات دولت بایدن از جمله لوئید آستین، وزیر دفاع آمریکا تاکید دارند در صورت قطع حمایت‌های مالی-نظامی واشنگتن از کی‌یف، روسیه در جنگ پیروز خواهد شد؛ زیرا متحدان ایالات متحده توانایی پوشش دادن کاستی‌های ناشی از قطع کمک‌های آمریکا را ندارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار