۳۷۵ میلیارد ریال تسهیلات به فرهنگیان لرستان پرداخت شد

مدیر کل آموزش و پرورش لرستان گفت: پرداخت ۷۵۰ میلیارد ریال تسهیلات در قالب کارت اعتباری برای فرهنگیان استان لحاظ شد که از ابتدای امسال تاکنون نیمی از این رقم معادل ۳۷۵ میلیارد ریال پرداخت شده است.

رضا عزتی گفت: سال جاری برای پرداخت تسهیلات به فرهنگیان استان یک هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال به صورت مرابحه در نظر گرفته شده است که با پیگیری، تعامل و هماهنگی بانک ملی و آموزش و پرورش تاکنون یک هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال به بیش از ۲ هزار ۲۰۰ فرهنگی پرداخت شده است.

وی تصریح کرد: سال گذشته یک هزار و ۱۳۰ میلیارد ریال تسهیلات به صورت مرابحه (مرابحه یا بهره‌کاری در اقتصاد اسلامی نوعی از خرید و فروش است، در این نوع معامله شخص معامله‌کننده با گرفتن مقداری از سود معامله را به دیگری واگذار می‌کند) به فرهنگیان پرداخت شده است.

رییس امور شعب بانک ملی استان نیز به طرح مهربانی این بانک اشاره کرد و گفت: افراد دارای حساب قرض‌الحسنه نزد شعب این بانک که بین یک تا ۱۲ ماه میانگین و گردش حساب دارند می‌توانند نسبت به دریافت وام قرض‌الحسنه سه میلیارد ریالی اقدام کنند.

غلامحسین کریمی با بیان اینکه این تسهیلات بدون سود و دارای چهار درصد کارمزد است و شخص وام گیرنده نباید به بانک بدهکار یا دارای چک برگشتی باشد اظهار داشت: از ویژگی‌های طرح مهربانی می‌توان به داشتن یک ضامن اشاره کرد و متقاضیان از طریق سامانه بام نیز می‌توانند با افتتاح حساب نسبت به دریافت این تسهیلات اقدام کنند.

اکنون حدود ۳۰ هزار فرهنگی در سطح لرستان مشغول فعالیت هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.