مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان گفت: با بهره برداری از این طرح آبرسانی، بالغ بر ۸ میلیون ۵۰۰ هزار متر مکعب آب به شهرستان بهمئی انتقال داده می‌شود.

آرش مصلح افزود: این حجم آب برای جمعیتی به میزان ۸۵ هزار نفر یعنی ۲ برابر جمعیت بهمئی است و تا ۳۰ سال آینده نیاز این شهرستان به آب شرب را تامین خواهد کرد.

وی با بیان اینکه طرح آبرسانی از سد کوثر به لیکک و حومه با مسیر انتقال ۵۷ کیلومتری، ظرفیت انتقال ۸.۵ میلیون متر مکعب آب در سال را دارد، ادامه داد: این طرح دارای ۲ ایستگاه پمپاژ و ۴ مخزن ذخیره آب است که با توجه به افزایش جمعیت شهرستان بهمئی، از سال ۱۳۹۰ عملیات اجرایی آن آغاز شد.

مصلح اضافه کرد: کاهش سطح آب زیرزمینی ناشی از برداشت بیش از ۵/۵ میلیون متر مکعب از منابع استراتژیک آب زیرزمینی شهرستان، نبود کیفیت مطلوب آب شرب چاه‌های موجود، مشکلات تامین آب مورد نیاز صنایع شهرستان و حرکت در مسیر اجرای برنامه‌های پدافند غیر عامل از دیگر عواملی بود که این طرح را در اولویت طرح‌های عمرانی مسئولان قرار داد.

وی گفـت: با بهره برداری کامل از این طرح بیش از ۹۰ درصد جمعیت شهرستان از آب آشامیدنی پایدار و سالم برخوردار می‌شوند و با توجه به رشد شهرستان نزدیک به ۳ میلیون متر مکعب برای تامین آب صنایع و خدمات شهرستان در نظر گرفته شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان گفت: پیشرفت کاری طرح انتقال آب از سد کوثر به شهرستان بهمئی بیش از ۷۰ درصد است.

کدیر عامل آب منطقه‌ای استان علت تاخیرطولانی طرح را تزریق قطره چکانی اعتبار و معارضات اجتماعی برشمرد و افزود: دولت ظرف یکسال اخیر ۳۰۰ میلیاردتومان اعتبار به این طرح تزریق کرد.

طرح انتقال آب از سد کوثر به شهرستان بهمئی شامل ۷۰ کیلومتر خط انتقال ۲ ایستگاه پمپاژ و ۳ مخزن آب است که سالانه ۸ میلیون متر مکعب آب را به شهرستان بهمئی انتقال می‌دهد.

این طرح نیاز آبی ۸۰ هزار نفر از جمعیت شهرستان را تا ۳۰ سال آینده تامین می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.