استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: مسیر جایگزین جاده یاسوج به سی سخت باید هر چه سریعتر تعیین شود.

 علی احمدزاده در بازدید از تونل‌های در حال ساخت این شهر گفت:  تنها تونل‌هایی که در استان  مسیر رفت و برگشت دارند در مسیر یاسوج به شهر سی سخت در حال ساخت است.
 
وی با اشاره به اینکه دو شرکت برای ساخت این تونل ها در حال فعالیت است، افزود: حفر یکی از تونل‌ها دارای ۸۰ درصد پیشرفت کاری است.
 
وی با تاکید بر اینکه عملیات کف تونل هر چه سریعتر انجام شود عنوان کرد تا عید نوروز عملیات حفاری کامل انجام و بخشی از خاکبرداری کف تونل صورت گیرد.
 
استاندار کهگیلویه وبویراحمد اظهار داشت: پیمانکار یکی از تونل‌های در حال انجام که پیشرفت کمی دارد، باید تا پایان سال این کسری کار را جبران کند.
 
احمدزاده با اشاره به اینکه از ۸۰۰ متر تونل در این مسیر۳۵۰ متر خاکبرداری انجام شده است، گفت: تجهیز کارگاه پل عظیم و بزرگ شهر سی سخت به نام پل سردار شهید نجفی با همکاری وزارت دفاع در این مسیر هم در حال اجرا است.
 
وی پل قوسی شهر سی سخت را به عنوان بزرگترین پل قوسی کشور برشمرد و گفت: مسیر سی سخت نیازمند جابه جایی است و ممکن است روند ساخت پل قوسی در این منطقه سه سال به طول انجامد.
 
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: اجرای این طرح ها فرصت بزرگ و کم نظیری برای گردشگری سی سخت ایجاد خواهد کرد و دولت مصمم به نتیجه رساندن این پروژه‌ها است.
 
احمدزاده بیان کرد: تمامی اعتبارات این طرح ها از محل سفر دولت به استان تامین می‌شود و در دولت سیزدهم جمعا ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار برای ساخت پل ها، تونل‌ها و عملیات بهسازی در شهر سی سخت در نظر گرفته شد.
 
علی‌محمد روستا هم با بیان اینکه دو مسیر جایگزین پیش بینی شده و در حال بررسی همه جوانب هستیم گفت: ظرف یکی دو هفته آینده اعتبارات پل‌های رفت و برگشت سی سخت تخصیص داده می‌شود.
 
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در خصوص پل قوسی شهر سی سخت گفت: پل معارضات شخصی و منابع طبیعی دارد که در تلاش برای رفع آن‌ها هستیم.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.