کارشناس مسکن گفت: تسهیلات ساخت مسکن با پیگیری‌های دولت باید توسط تمامی بانک‌ها به سازندگان پرداخت شود.

پرداخت تسهیلات ساخت مسکن یکی از مهم ترین اقدامات در راستای بهبود وضعیت بازار مسکن  است که نقش بسیار مهمی در حوزه مسکن دارد و در صورتی که این شرایط ادامه یابد شاهد افزایش تولید مسکن در کشور خواهیم بود اما این به آن شرط است که در پرداخت تسهیلات ساخت مسکن به ویژه برای پروژه های  نهضت ملی مسکن بانک ها همکاری لازم را داشته باشند چراکه بدون این تسهیلات روند ساخت کند خواهد شد‌.

بر اساس این گزارش در شرایط حاضر دولت باید پیگیری های لازم را از بانک ها برای اجرای قانون جهش تولید مسکن داشته باشد چراکه طبق این قانون باید بانک ها ۲۰ درصد از تسهیلات خود را به حوزه مسکن اختصاص دهند اما طبق بررسی های صورت گرفته این پرداخت تاکنون انجام نشده و تنها یک بانک اقدام به پرداخت این تسهیلات کرده است.

در همین رابطه فرشید ایلاتی، کارشناس مسکن به باشگاه خبرنگاران گفت: برای کاهش هزینه های ساخت باید روند پرداخت تسهیلات توسط بانک ها ادامه یابد چراکه اگر منابع مالی تزریق نشود نمی توان انتظار پیشرفت پروژه‌های نهضت ملی را داشته باشیم.

او گفت : در حال حاضر باید پرداخت تسهیلات ساخت به سازندگان افزایش یابد و از سوی دیگر دولت با همکاری در ارائه اراضی مسکونی قیمت زمین را کاهش و یا به صفر برساند تا بتوانیم این بازار را در آرامش ببینیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۶ ۰۵ آبان ۱۴۰۲
فقط برای مسکن مستضعفین باید وام بدن یعنی 20 متری
آخرین اخبار