معاون اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی گفت:شهرستان کلیبر مزیت‌های توسعه را در حوزه‌های گردشگری دارد و اتفاقاً بزرگ‌ترین مشکل و مانع هم در این حوزه است و این ناراحت‌کننده است.

 معاون اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید  با پذیرش این که اصلی‌ترین مانع توسعه نوع نگاهی است که برخی مدیران شهرستانی و استانی به امر سرمایه‌گذاری دارند، تأکید کرد وگفت: مدیران شهرستانی برای حل موارد و مشکلات از ارجاع مردم  به مراجع استانی تا حد ممکن خوددداری کنند. 

کلامی افزود: مدیران در شرایط جنگ اقتصادی باید هوشیار بوده و با ریسک‌پذیری، پی‌گیری و خلاقیت اثرات سوء این شرایط جنگی در سفره‌ی مردم را کاهش بدهند. مدیران استانی هم موظف‌اند در کنار مدیران شهرستانی و مردم باشند.

وی گفت: کلیبر مزیت‌های توسعه را در حوزه‌های گردشگری دارد و اتفاقاً بزرگ‌ترین مشکل و مانع هم در این حوزه است و این ناراحت‌کننده است.

وی با اشاره به وجود بحران کم‌بود کارگر در تبریز و بحران بیکاری در مناطق کم‌تر توسعه‌یافته‌ی استان، بر ضرورت توسعه‌ی متوازن تاکید کرد و گفت‌: به قول شهید مطهری «رمز اسلامیت یک نظام اجرای عدالت در آن نظام است».

 معاون اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی  با تاکید بر این که فرماندار باید مشکلات موجود در حوزه‌ی سرمایه‌گذاری را به معاونت اقتصادی استان منعکس کنند، تصریح کرد: مدیری که مصوبات را اجرا نمی‌کند و مانع‌تراشی می‌کند، باید برود.

میرحسین بهادری هم با بیان این‌که حوزه‌ گردشگری حائز مهم‌ترین مزیت سرمایه‌گذاری در این شهرستان است گفت: مهمترین مشکل سرمایه‌گذاران کلیبر، اختلاف نظر بین ادارات حفاظت محیط‌زیست و راهداری است که باعث شده برخی از سرمایه‌گذاران چند سال در مرحله‌ی اخذ پاسخ استعلامات متوقف شوند.

نماینده‌ی کلیبر، خداآفرین و هوراند هم ساختار ذهنی مدیران را پاشنه‌آشیل سرمایه‌گذاری در شهرستان‌های دوردست دانست و افزود: برخی مدیران با تفاسیر متضاد از قانون برای سرمایه‌گذاری مانع ایجاد می‌کنند.

حاتمی با بیان این‌که اختلاف برخی ادارات کل استانی به شاکله‌ی منافع ملی کشور صدمه می‌زند و حجم عظیم مهاجرت‌ها از آذربایجان شرقی به استان‌های مرکزی را گویای این وضعیت دانست.

 وی با بیان این‌که: بانک‌ها یکی از موانع سرمایه‌گذاری‌اند گفت: بار‌ها مشاهده شده که دستگاه اجرایی طرح توجیحی را پذیرفته، اما بانک حتی در پرداخت وام‌های تکلیفی این طرح را قبول نمی‌کنند.

وی در ادامه با بیان این‌که هر سه شهرستان کلیبر، خداآفرین و هوراند در حوزه‌های گردشگری، کشاورزی و صنایع بسته‌بندی مورد توجه سرمایه‌گذاران هستند، خاطر نشان کرد: یک سرمایه‌گذار خارجی در کلیبر و خداآفرین مطالعه‌ی ایجاد یک کارخانه‌ی خودرویی و صنایع پلاستیکی با ظرفیت ایجاد اشتغال هزار نفری را آغاز کرده است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار