رئيس سازمان بورس گفت: امروز شاهد شروع بازار سرمایه‌گذاری حرفه‌ای هستیم، این بازار ابداعی ما نیست و در کشور‌های دیگر هم وجود دارد.

عشقی رئیس سازمان بورس گفت: یکی مشکلات اخیر بحث تامین مالی شرکت‌ها به ویژه پروژه‌های نیمه تمام است از سوی دیگر اقتصاد ما عادت کرده هر جا بحث تامین مالی باشد به سراغ بانک‌ها برود فرصت مناسبی است که بازار سرمایه سهم تامین مالی خود در اقتصاد را افزایش دهد این کار نیازمند طیف جدیدی از ابزار‌ها و بازار‌ها است.

او بیان کرد: این پتانسیل وجود دارد که نقش بازار سرمایه در تامین مالی اقتصاد فراتر از حال حاضر رود. در تامین مالی طیفی از سهامداران وجود دارد ابزار‌هایی وجود دارد که قابلیت عرضه به تمام افراد را ندارد بر این اساس لازم بود برای آن‌ها بازار جدیدی راه اندازی شود در نهایت توانستیم امروز شاهد شروع بازار سرمایه گذاری حرفه‌ای باشیم این بازار ابداعی ما نیست و در کشور‌های دیگر هم وجود دارد.

عشقی می‌گوید: بالغ بر ۹۵ هزار نفر سهامدار حقیقی در این دو روز در پذیره نویسی حضور داشتند البته به سبب شرایط خاص قابل مقایسه با عرضه اولیه نیست. این اقدام اولین نتیجه سفر‌های استانی بود. یکی از مزایای پذیرش پروژه‌ها در بورس این است که دیگر یک نهاد ناظر بر آن نیست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار