امام جمعه کرمان مطرح کرد؛

هشدار حمله ترکیبی دشمن به مراکز تعلیم وتربیت

امام جمعه کرمان گفت: مراکز تعلیم وتربیت مورد حمله ترکیبی دشمن قرار دارند.

حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی در خطبه های نماز جمعه امروز کرمان که در مصلی امام علی (ع) برگزار شد،گفت: یکی از مهمترین مراکز که مورد حمله ترکیبی دشمن قرار گرفته، محور تعلیم و تربیت معلم و مربی است و دشمن می‌خواهد جمهوری اسلامی ایران که مورد نگاه همه مستضعفین است را مورد حمله خود قرار دهد.

او افزود: خانواده مرکز بعدی حمله دشمن است و باید حواسمان به حرکت‌های دشمن باشد و حرکت‌هایی که در بعضی نقاط شاهد هستیم اگرچه کوچک هستند، ولی باید با آن‌ها مقابله کنیم و دست نیاز دراز کرده ایم به سوی آموزش و پرورش و اساتید و معلمان انقلابی که اجازه ندهید دشمن به تعلیم و تربیت نفوذ کند و این حجمه نقشه‌های بزرگ دشمنان را ناکام کنید.

او با اشاره به اینکه دو نگاه در این دنیا وجود دارد، اظهار کرد: نگاه اول، نگاه کسانی است که تسلیم انحرافات نمی‌شوند و جاذبه دنیا آن‌ها را از مسیر خارج نمی‌کند و دنیارا محل عبور می‌داند و نگاه دوم، نگاهی است که دنیا را مورد هدف قرار داده اند و همه چیز را از این دنیا می‌خواهد و تکلیف برایشان معنی ندارد، چون نگاه آخرت ندارند. 

نماینده ولی فقیه در استان بیان کرد: کسانی که هدف را دنیا می‌دانند، قرآن کریم ماجرای آن‌ها را اینچنین بیان می‌کند که این‌ها دلهایشان مثل سنگ است و به هیچ وجه قبول دار حق نیستند و در مقابل حق می‌ایستند و در مقابل آیات روشن و بَینِ خدا هم ایستادگی می‌کنند.

امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه جهل، نادانی و نگاه و معصیت، لجاجت و همنشینی با مجرمان و دنیا پرستی باعث می‌شوند که انسان دل سخت شود و حق را نپذیرد، افزود: در روایتی از امام صادق (ع)، یاد خداوند دل‌ها را از قساوت قلب و سنگینی روح دور می‌کند و جلا دهنده قلوب است.

حجت‌الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی در بخش دیگری از سخنانش با بزرگداشت یاد ونام شهیدان والامقام دفاع مقدس، ولادت پیامبر اکرم (ص) و میلاد فرخنده بزرگ مروج اسلام، امام صادق (ع) وهفته وحدت را تبریک و تهنیت عرض نمود.

او گفت: روز نیروی انتظامی در ایجاد امنیت داخل کشور و امنیت پایدار و فداکاری‌های بسیار در ماموریت‌های سخت و همچنین روز آتش نشانی را به ایثارگرانی که با روحیه سلحشوری خود ماموریت‌های خود را با موفقیت انجام می‌دهند، تبریک عرض می‌کنم.

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی توجه به تعلیم و تربیت را مورد تاکید قرار دادو افزود: حرکت درست و برنامه ریزی صحیج در آموزش و پرورش و مراکز آموزشی و همچنین خانواده بسیار مهم است.

امام جمعه کرمان با بیان اینکه حمله به خانواده، کیان هویت، حقیقت انسان و حمله به تعلیم و تربیت مورد حمله بد خواهان قرار گرفته است، ادامه داد: بدخواهان برای پیشروی در این نقشه شوم تمام تلاش خود را می‌کنند و هزینه‌های هنگفتی خرج می‌کنند.

او با اشاره به اینکه آن‌ها افراد را در فضا‌های مجازی تحت تاثیر قرار می‌دهند و رفتار‌های هنجارشکنان را ترویج می‌دهند، اضافه کرد: اولین خواسته خانواده‌ها این است که با عوامل این حادثه‌ها و همچنین دست‌های پنهانی که پشت این قضایا می‌تواند وجود داشته باشد، با بررسی دقیق و مطابق قانون با آن‌ها برخورد قاطع شود.

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی تصریح کرد: از دولت انقلابی، وزیر آموزش و مرورش ومدیر کل انقلابی و آموزش و پرورش استان کرمان می‌خواهیم که هرچه زودتر سند تحول را در آمورش و پرورش جدی گرفته شود تا عرصه تعلیم و تربیت برای معلمان متدین محیا و آماده باشد تا در آرامش بتوانند فرزندان این جامعه آموزش دهند.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به اینکه دشمن‌های قسم خورده داریم، تصریح کرد: برای بالا نگه داشتن پرچم عزیز کشورمان نیاز به همدلی و همکاری و یکدلی داریم تا در خط رهبری نظام و ولایت فقیه حرکت کنیم و این نظام انقلابی را حفظ کنیم و سنگر به سنگر پیش رویم و بستر را برای ظهور، ولی عصر عج محیا کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.