رئیس جمهور آمریکا وعده داد واشنگتن به منظور توسعه زیرساخت‌های جزایر اقیانوس آرام – هند ۴۰ میلیارد دلار بودجه اختصاص دهد.

ظهور چین به عنوان یک بازیگر تجدیدنظر طلب در نظام بین الملل اصلی‌ترین تهدید برای هژمونی آمریکا به حساب می‌آید. از این رو، واشنگتن به دنبال ایجاد اتحاد‌ها و ائتلاف‌های نظامی با کشور‌های اقیانوس آرام – هند برای ایجاد موازنه قوا در برابر پکن است. 

به گزارش تله تریدر، جو بایدن،رئیس جمهور آمریکا روز (دوشنبه) اعلام کرد دولت من به دنبال همکاری با کنگره به منظور تصویب یک ابتکار عمل در حوزه توسعه زیرساخت‌های جزایر اقیانوس آرام به ارزش ۴۰ میلیارد دلار است. 

بایدن که در نشست رهبران جزایر اقیانوس آرام سخن می‌گفت، با تاکید بر تلاش‌های واشنگتن به منظور حمایت از این جزایر اظهار کرد: آمریکا در حال اقدام برای آغاز یک تامین مالی خرد جدید در اقیانوس آرام با هدف گسترش دسترسی به تسهیلات مالی برای کسب و کار‌های کوچک است. 

وی افزود: واشنگتن همچنین در نظر دارد ۲۰ میلیون دلار نیز در حوزه کمک‌های اقلیمی به جزایر این منطقه اختصاص دهد. ابتکار عمل‌های متعددی برای همکاری میان آمریکا و جزایر اقیانوس آرام وجود دارد. 

بایدن در پایان تاکید کرد: آمریکا متعهد به آزادی، امنیت و رونق اقیانوس آرام – هند است. ما به همکاری با تمامی کشور‌های دور این میز به منظور رسیدن به این هدف متعهد هستیم. 

آمریکا پیش‌تر چین را متهم کرده بود با اعطای تسهیلات مالی سنگین به کشور‌های کوچک حوزه اقیانوس آرام – هند، آن‌ها را مجبور به تبعیت از سیاست‌های خود کرده است. با این حال، اکنون به نظر می‌رسد واشنگتن در حال پیروی از همان سیاستی است که پیش‌تر پکن در این منطقه دنبال کرده بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۸ ۰۴ مهر ۱۴۰۲
آمریکا مفتی به کسی چیزی نمیده و مزدور سرسپرده و پیشمرگ مثل اوکرتینی میخواد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۵ ۰۴ مهر ۱۴۰۲
خوش بحال مردم اون جزایر
آخرین اخبار