فرماندار ایالت فلوریدا گفت: اگر اوکراین به ناتو بپیوندد، آمریکا باید تعهدات بیشتری بدهد.

«ران دیسانتیس» فرماندار فلوریدا و نامزد جمهوری‌خواهان ریاست جمهوری آمریکا، در یکی از قسمت‌های پادکست برنامه «گلن بک» گفت: پیوستن اوکراین به ناتو هیچ سودی برای آمریکا نخواهد داشت و به مسئولیت‌های واشنگتن در ناتو خواهد افزود.

در این برنامه مجری از دیسانتیس پرسید که آیا معتقد است که اوکراین هرگز نباید برای برقراری صلح به بلوک نظامی تحت رهبری واشنگتن ملحق نشود؟ و او پاسخ داد: «فکر نمی‌کنم عضویت در ناتو به نفع ما باشد، زیرا این تنها کاری که می‌کند افزودن مسئولیت به ماست. اگر تعهدات بیشتری اضافه کنیم باید مزایایی در ازای آن دریافت کنیم، و آن چیست؟ من نمی‌دانم این اقدام چه فوایدی می‌تواند داشته باشد.»

دیسانتیس همچنین تاکید کرد: قاطعانه با اعزام نیرو‌های آمریکایی به اوکراین مخالف است و افزود که هدف واشنگتن باید پایان دادن به درگیری باشد. او از سیاست فعلی «چک سفید» در حمایت از کی‌یف با کمک‌های مالی و نظامی انتقاد کرد.

اوکراین در سپتامبر ۲۰۲۲ پس از آن که چهار منطقه از آن با اکثریت قاطع به پیوستن به روسیه در همه‌پرسی رأی دادند، درخواست پیوستن به ناتو را ارائه کرد، اما اعضای این پیمان با آنکه اعلام کرده‌اند که کی‌یف در نهایت به عضویت ناتو در می‌آید، هیچ جدول زمانی برای این اقدام ارائه نکرده‌اند.

برخی از جمهوری‌خواهان بار‌ها نگرانی‌های مربوط به پاسخگویی درباره اوکراین در ناتو را مطرح کرده‌اند، اوایل این هفته، گروهی از سناتور‌ها و اعضای کنگره این حزب نامه‌ای را به کاخ سفید ارسال کردند و در آن نوشتند: مردم آمریکا سزاوار این هستند که بدانند پول‌هایشان صرف چه چیزی شده است. ضد حمله چگونه پیش می‌رود؟ آیا اوکراینی‌ها نسبت به شش ماه پیش به پیروزی نزدیکتر هستند؟ استراتژی ما چیست و برنامه رئیس‌جمهور برای خروج چیست؟

قانونگذاران اشاره کردند که تا زمانی که به این سؤالات پاسخ داده نشود، با هزینه‌های اضافی در حمایت از اوکراین مخالفت خواهند کرد. مخالفت آن‌ها در حالی صورت گرفت که کنگره آمریکا هم می‌گوید پیشتر ده‌ها میلیارد دلار کمک به اوکراین ارائه کرده است، و باید آخرین درخواست بایدن برای ارسال ۲۴ میلیارد دلار کمک دیگر را تأیید کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار