معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام با اشاره به کلام مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه مدرسه قوی، کشور قوی می‌سازد، گفت: رسالت ساختن ایران قدرتمند و پرورش دانش‌آموزان و دانشجویانی متعهد و جسور بر عهده معلمان و آموزش و پرورش است.

محمدسبحان حسنی در آیین بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید در مدارس استان ایلام اظهار کرد: مدارس و دانشگاه‌ها همانگونه که برای مسئولان ما از اهمیت زیادی برخوردار هستند برای دشمنان نیز در کانون توجه قرار دارند.

وی افزود: باید دانش آموزان و دانشجویان دشمن و مطامع آن‌ها را بشناسند و دشمن شناسی همراه با بینش و آگاهی برگرفته از واقعیت‌ها از دل دانشگاه‌ها و مدارس و توسط اساتید و معلمان دلسوز و متعهد بیرون می‌آید.

وی مطرح کرد: شناخت دشمن و اهداف آن با برنامه ریزی درست و جهاد تبیین میسر است و البته برجسته سازی موفقیت‌های کشور و ایجاد امیدآفرینی در بین مدارس، دانشگاه‌ها و سطح جامعه نیز در شناخت دشمن تاثیرگذار است.

وی به تقارن هفته دفاع مقدس با آغاز سال تحصیلی هم اشاره کرد و ادامه داد: اکنون همزمان با بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید در هفته دفاع مقدس نیز قرار داریم و پیروزی ما در جنگ تحمیلی حاصل اتحاد و همبستگی مردم و قوای نظامی با رهبری امام راحل بود که رزمندگان شجاع ایرانی با اتکا به خداوند ائتلاف جهانی علیه ایران را در هم شکستند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام اظهار کرد: باید رشادت‌های بی مانند شهدا و ایثارگران در دوران دفاع مقدس به نسل کنونی و نسل‌های آینده منتقل شود و آیندگان از عظمت دفاع مقدس و دلاوری رزمندگان این آب و خاک آگاه باشند.

مدارس خط مقدم مبارزه فرهنگی با دشمنان هستند

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام نیز در این آیین با بیان اینکه پوشش تحصیلی برای افراد در سن مدرسه در استان ۹۸ درصد است، گفت: رتبه اول کشور در پوشش تحصیلی دانش آموزان متعلق به استان ایلام است و پارسال ۷۷ دانش آموز بازمانده از تحصیل با پیگیری آموزش و پرورش به مدارس و کلاس‌های درس بازگشتند.

علی درویشی آموزش و پرورش را مغز جامعه توصیف کرد و خواستار مشارکت و همکاری خانواده‌ها و همه نهاد‌ها و ارگان‌ها با آموزش و پرورش شد و تاکید کرد: لازمه داشتن اقتدار، سیاست، فرهنگ و اقتصاد قوی تقویت و توجه به مدارس است.

وی افزود: برنامه ریزی درست برای دانش آموزان در همه مقاطع تحصیلی موجب تربیت و پرورش دانش آموزانی دیندار، متعهد، شجاع و زیرک می‌شود و مدرسه باید پل ارتباطی بین مسجد، خانه و نهاد‌های فرهنگی و تربیتی باشد.

وی ادامه داد: در جنگ نرم و تهاجم فرهنگی دشمن علیه جامعه، آموزش و پرورش و معلمان، سربازان و افسران خط مقدم این مبارزه مهم و تاثیرگذار هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.