دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: برای شروع سال تحصیلی جدید باید چند موضوع مهم و اساسی مورد توجه دست‌اندرکاران نظام آموزشی قرار گیرد.

محمود امانی, دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در هزار و سی و دومین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش گفت: برای شروع سال تحصیلی جدید باید چند موضوع مهم مورد توجه دست اندرکارن نظام آموزشی قرار گیرد: اول، ثبت نام دانش آموزان به طور کامل انجام شده باشد یعنی هیچ دانش آموزی بدون صندلی نمانده باشد. دوم، کتاب‌های درسی تا ۲۰ شهریور در اختیار استان‌ها و مدارس قرار گرفته باشد. سوم، نقل و انتقال نیروی انسانی؛ کار نقل و انتقال نیروی انسانی تا ۲۰ شهریور انجام شده و فایل آن بسته شود. چهارم کلاس درس بی معلم نمانده باشد و پنجم، مدیران مدارس دوره مدیریت آسیب‌های اجتماعی در مدارس را گذرانده باشند.

وی با اشاره به تهیه و تدوین آئین نامه انتخاب و انتصاب مدیران کل آموزش و پرورش استان‌ها افزود: این آئین نامه باعث نظام‌مند شدن پست‌های حساس مدیریتی در آموزش و پرورش شده و از بی ثباتی آن‌ها جلوگیری می‌کند.

امانی با اشاره به این که ثبات مدیریت باعث کارآمدی و اثربخشی نظام آموزشی می‌شود تصریح کرد: برای اجرای آئین نامه مذکور باید کانون‌های ارزیابی و بانک‌های اطلاعاتی از نیرو‌های زبده، کارآمد، تاثیرگذار و اثربخش در آموزش و پرورش تهیه شود.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش اظهار داشت: پاسخگو بودن، کیفی بودن، داشتن انگیزه، توانمندی‌های فردی و تخصصی افرادی که می‌خواهند پست‌های حساس مدیریتی را بر عهده بگیرند سنجیده شده و افراد شایستگی‌های خود را به اثبات رسانده باشند.

امانی افزود: ثبات مدیریت به عنوان یک اصل اساسی در این آئین نامه مورد توجه قرار گرفته است، چون مدیری که ثبات نداشته باشد نمی‌تواند منشا اثر و تحول در نظام آموزشی باشد.

وی تصریح کرد: مهم‌ترین کار آئین نامه انتخاب و انتصاب مدیران کل آموزش و پرورش استان‌ها، جلوگیری از اعمال سلیقه در انتخاب و انتصاب مدیران کل آموزش و پرورش استان‌ها ست و به وزرای آموزش و پرورش فرصت کافی برای انتخاب افراد موثر در روند آموزشی کشور را می‌دهد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار