سرپرست دفتر برنامه ریزی آموزش عالی گفت: میزان بیکاری دانش آموختگان دانشگاه ها، در فصل بهار امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۱۱/۶ درصد رسیده است.

رضا نقی زاده سرپرست دفتر برنامه ریزی آموزش عالی گفت: بررسی های آماری نشان می دهد که میزان بیکاری دانش آموختگان دانشگاه ها، در فصل بهار امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۱۱/۶ درصد رسیده و این به معنای کاهش نیم درصدی بیکاری دانش آموختگان آموزش عالی است. 

وی بیان کرد: بررسی ها نشان می دهد که روند بیکاری دانش آموختگان دانشگاه های تحت پوشش وزارت علوم یک روند نزولی در کشور است.

سرپرست دفتر برنامه ریزی آموزش عالی تاکید کرد: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده موضوع افزایش توان مهارتی و اشتغال پذیری دانشجویان به صورت جدی در حال پیگیری است.

نقی زاده تاکید کرد: شیوه نامه ای از شهریور سال گذشته بر اساس مصوبه شورای عالی برنامه ریزی آموزشی ابلاغ شده است که در تمام رشته های کارشناسی‌ دروس مهارتی و اشتغال‌زا شامل درس های کاربینی، کارآموزی، کارآفرینی و کارورزی را داشته باشیم.

سرپرست دفتر برنامه ریزی آموزش عالی تاکید کرد: دروس مهارتی و اشتغال‌زایی برای دانشجویان از مهر امسال بین ۵ تا ۱۵ واحد ارائه خواهد شد.

نقی زاده تاکید کرد: با توجه به بازنگری گسترده دروس در مقطع کارشناسی این درس ها را خواهند گذراند و این امر با این هدف انجام شده است تا فارغ التحصیلان شرایط بهتری برای ورود به بازار کار داشته باشند.

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار