معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر ارتقای مهارت خواندن در پایه اول، از تجهیز بیش از ۸ هزار مدرسه روستایی به بسته آموزشی معلمان خبر داد.

معصومه پازوکی نجفی، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: شروع سال تحصیلی یک رویداد بزرگ است که ١۶ میلیون دانش آموز اول مهر به مدارس می‌روند. این رویداد حدود ۵٠ میلیون فرد را از همه منظرها همچون اقتصادی درگیر می‌کند.

وی افزود: در جغرافیای تربیت، معلمان، والدین و دانش آموزان باید به درستی نقش خود را ایفا کنند.

نجفی پازوکی با اشاره به این که چهارشنبه ٢٩ شهریور جشن شکوفه ها است و دانش آموزان کلاس اولی به کلاس درس می‌روند، به والدین دانش آموزان کلاس اولی توصیه کرد: دانش آموزان کلاس اولی برای نخستین بار به صورت مستقل قرار است در  یک نهاد اجتماعی بزرگ حضور پیدا کند به همین علت یک نگرانی‌هایی دارد که بهتر است والدین قبل از شروع مدرسه به همراه فرزند خود یک مدرسه گردی داشته باشند.

او ادامه داد: در جشن شکوفه‌ها به والدین اولین شماره  ماهنامه تربیتی  ارائه می‌شود. در این ماهنامه نکات درسی و تربیتی ثبت شده است. 

این مقام با تاکید بر این که  زبان فارسی مهمترین درس در پایه اول ابتدایی است، گفت: روال روز اول مدرسه برای دانش آموزان پایه اول نقاشی کشیدن، نمایش خوانی است اما متاسفانه در برخی مدارس ابتدایی دانش آموزان این کار انجام نمی‌شود.

او به معلمان پایه اول توصیه کرد: بیشترین سهم زبان آموزی خواندن است نه نوشتن.

پازوکی در انتها گفت: مهمترین مشکلات شاخص کلاس مدرسه مربوط به پایه اول است اگر کلاس اول دقیق و درست شکل بگیرد دانش آموز با شایستگی‌های تفکر و علم از پایه و مقطع ابتدایی خارج می‌شود. برای به روز کردن علم معلمان بسته‌های آموزشی تولید کرده‌ایم. سال گذشته ٨ هزار٢٠٠ کلاس روستایی به این بسته آموزشی مجهز کرده‌ایم. 

بر اساس گزارش‌ها، درصد پوشش دانش آموزان ابتدایی ۵٧/۵ درصد بوده که این میزان امروزه به ٩٨ درصد افزایش یافته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار