حمایت عربستان از ثبات و امنیت در سوریه

وزیر خارجه عربستان که به سازمان ملل سفر کرده در دیدار با نماینده این سازمان در سوریه اعلام کرد که ریاض از تمامیت ارضی سوریه حمایت می‌کند.

فیصل بن فرحان، وزیر امور خارجه عربستان دیروز یکشنبه با گیر پدرسون، نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه دیدار و با وی درباره آخرین تحولات پرونده سوریه گفتگو کرد.

خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (واس) گزارش داد که وزیر امور خارجه این کشور در حاشیه هفتاد و هشتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در مقر هیئت دائمی عربستان در سازمان ملل در نیویورک با پدرسون دیدار کرده است. در این نشست «تحولات و راه‌ حل سیاسی بحران سوریه و تلاش‌ عربستان و سازمان ملل در این زمینه از جمله نتایج نشست سران کشور‌های عربی در جده مورد بحث و بررسی قرار گرفت».

 فیصل بن فرحان به پدرسون اطمینان داد که کشورش می‌خواهد تمام تلاش خود را برای دستیابی به راه حلی سیاسی برای بحران سوریه انجام دهد که حفظ وحدت، امنیت، ثبات سوریه و دستیابی به خیر و توسعه برای مردم برادر آن از جمله این ابتکار است.

هفتاد و هشتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد از روز سه شنبه آغاز می‌شود و رهبران و سران کشور‌های شرکت کننده از صبح روز سه شنبه قبل از مجمع سخنرانی خواهند کرد. بیش از ۱۵۰ رئیس دولت علاوه بر صد‌ها وزیر، دیپلمات، نمایندگان سازمان‌های غیردولتی و روزنامه‌نگاران در شهر نیویورک گردهم آمده‌اند تا در نشست‌هایی شرکت کنند که درباره «بازسازی اعتماد و احیای همبستگی جهانی» بحث می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار