۱۳ واحد گردشگری شهرستان فردوس در چرخه استاندارد سازی قرار گرفت.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان فردوس گفت: از ۳۰ واحد گردشگری (اقامتی و پذیرایی) این شهرستان تاکنون ۱۷ واحد استاندارد سازی شده و ۱۳ واحد نیز در چرخه استاندارد سازی قرار گرفته که امیدواریم با همکاری بخش خصوصی هر چه سریع‌تر فرآیند استانداردسازی آن‌ها تکمیل و گواهینامه کیفیت خدمات برای آن‌ها نیز صادر شود.

کاظم شبنم‌زاده از بازدیدکارشناس نظارت و ارزیابی و درجه بندی خدمات گردشگری خراسان‌جنوبی از واحد‌های گردشگری طرح تطبیق استاندارد سازی این شهرستان خبر داد و افزود: با توجه به دستورالعمل‌های ابلاغی مبنی بر لزوم استانداردسازی تاسیسات گردشگری و حضور کارشناسان ارزیاب عامل تطبیق در شهرستان طی دو مرحله بررسی و پایش و رفع مغایرت‌های واحد‌های گردشگری در این شهرستان انجام شد.

به گفته وی این ازریابی‌ها برای ادامه فرآیند استانداردسازی شامل درجه‌بندی و صدور گواهینامه کیفیت خدمات و بررسی نواقص اعلامی و مغایرت‌ها، از ۵ واحد‌های گردشگری این شهرستان که در چرخه استاندارد‌سازی قرار گرفته‌اند، انجام شد.

شبنم‌زاده با بیان اینکه تاسیسات گردشگری براساس آیتم‌های مربوط به تاسیسات تجهیزات و نیروی انسانی با شاخص‌های موردنظر، ارزیابی می‌شوند، افزود: هم اکنون وضعیت استانداردسازی تاسیسات گردشگری این شهرستان مطلوب است که البته افزایش تاسیسات موجبات افزایش کیفیت در حوزه خدمات به گردشگران را به دنبال خواهد داشت.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان فردوس گفت: همچنین با عنایت به درخواست متقاضیان صدور مجوز خانه مسافر و تکمیل و بارگذاری مدارک مربوط از طریق سامانه جانا، کارشناس گردشگری استان نیز برای تعیین درجه، از واحد‌های مربوط بازدید کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.